maandag 30 augustus 2010

Dag Zestien

Namsos-Oppdal ( 3-- km) <---- geen zin om op de teller te gaan kijken.......
Vanmorgen moest ik rond een uur of zes naar toilet. Niet de leukste bezigheid, want we zaten er knap ver vandaan, en er stond aardig wat wind. Wel al were volop zon, maar het was toch knap frisjes. De eerste keer dat ik daar tijdens de vakantie last van had. Speelt misschien ook wel mee dat ik nog niet echt makkelijk liep, maar goed, Namsos Airport kwam trouwens ook al op gang. Om zes uur precies steeg het eerste vliegtuig al op. Viel overigens mee hoor, ik hoorde het alleen maar omdat ik toevallig toch wakker was, omdat ik naar toilet moest. Onze * buurman* had hem nl ook om half zes aan horen komen, en dat had ik dus niet! Of zou ik door T's gesnurk eindelijk gehard worden??!?!?!
Vanochtend hebben we lekker op ons gemakje gedaan, om te beginnen de wekker maar eens een uurtje later gezet. Voor de eerste keer om negen uur! We hoefden tenslotte maar ongeveer 305 km te rijden :-P
Ook niet echt een super spannende tocht, het grootste deel voerde ons over de E6, de *snelweg * van Noorwegen. We hebben nog een kleine detour gemaakt rond het Snäsnavatnet ( meer) Want daar zouden bij Bøla waren nog wat rotstekeningen te zien....

Maar deze keer waren ze wel echt indrukwekkend, tenminste het rendier en de beer. De tekening van de man vonden we iets minder, en de vogel wisten we helemaal niet te herkennen. Verder hebben we aan die kant van het meer een super grote groep kraanvogels gezien. Helaas uiteraard weer te ver om te fotograferen, maar we konden er toch wel van genieten. En met dat we met de verrekijker naar de kraanvogels stonden te kijken, viel mijn oog nog ergens anders op, twee arenden! Maar die zweefden ook erg hoog, en zweefden helaas steeds verder van ons weg. Ik heb nog een stipje op de foto staan, maar da's waarschijnlijk meer voor mezelf .

In Trondheim hebben we maar weer een proefje van de civilisatie genomen en hebben een burgertje gehapt bij de BK. Was goed te eten moet ik zeggen ;-)

En even na Trondheim kwam de grootste verrassing van vandaag. Echte Noorse Struts!!! Zomaar in de wei net naast de weg. We moesten natuurlijk verschrikkelijk lachen, omdat we gelijk aan vorig jaar moesten denken. Toen zag ik mijn eerste kraanvogels bij Røros, en gilde enthousiast: 'Kijk daar emoes ehhhh....”En toen bleken het dus kraanvogels te zijn, en beslist geen struisvogels! Maar nu dus wel, tussen de koeien stonden vier heuse struisvogels!

Omdat de reis vandaag iets minder spectaculair was weer heerlijk in Haar naam was sarah kunnen lezen. Bedankt zus, ik ben erg blij met de e-reader. Enige nadeel dat er hier zoveel te zien is, dat ik amper tijd heb om te lezen, maar wat een geweldig boek is dat zeg!

En nu, nu zitten we in Oppdal.... en het.....REGENT!!!! Voor het eerst van de vakantie dat er zolang regen valt. Nou maar hopen dat we het vannacht droog houden..... ( geen toiletgang bedoel ik dan natuurlijk ;-))

1 opmerking:

  1. Kreeg je smsje al ;-) Ja, mooi boek he ! Inge wil hem ook lezen en baalde al dat jij de ereader hebt hahahaha .. Voor het eerst regen, nou fijn voor je, en niet te geloven. Nederland stroomt aan alle kanten over ... Hoewel, als je thuis komt is het hier waarschijnlijk ook weer lekker weer. De duvel schijt ook altijd .... :-) En ja, ik vind dat ik het óók verdien !! Groetjes en een fijne reis nog verder !

    BeantwoordenVerwijderen