donderdag 19 augustus 2010

Dag Eén

Rotterdam – Kiel (575 km)
(geschreven op de ochtend van dag twee)

Nog net geen half zeven, en ik zit ergens op dek zeven te schrijven. Na een onrustig nachtje slapen ( het gesnurk moet nog even wennen....) kon ik het om even zes uur niet meer uithouden in bed. Het was zo warm in de slaaphut. Dus ik heb me zachtjes aangekleed in de hoop een zonsopgang te scoren. Maar helaas, het is geen mooi weer. Het is trouwens overal op de boot vrij warm ( of zou dat die overgang zijn?!?!?)Dan maar kijken of er nog een plekje vrij is achter één van de drie werkende computers, maar helaas, die ruimte is nog afgesloten! Zo meteen dan maar even uitwaaien op dek. Even een frisse neus halen.

Reis is gisteren prima verlopen. Van T mijn cadeautje voor mijn verjaardag gekregen, mijn eigen slaapzak! En toen konden we na een innig afscheid van dochter op weg. Wel wat files gehad onderweg, maar die gingen vlot genoeg. Twee keer gestopt onderweg, op onze vaste pleisterplaatsen en ruim op tijd voor de boot. Stena is absoluut een stuk minder luxe ( omdat ouder) maar ook prachtig. Bij de afvaart lekker aan dek vertoefd. Was wel leuk, op het achterste zonnedek stond een onvervalste Zweedse hippie wat muziek ten gehore te geven. Onder het genot van een broodje worst en een biertje hebben we daar een poosje naar geluisterd.

's Avonds bij het diner heeft T ter ere van mijn verjaardag een *windowseat* weten te versieren. Het buffet was misschien ietsje minder uitgebreid als bij de Colorline, maar zeker niet minder lekker. En bij de Stena zijn de drankjes inbegrepen, dus dat is dan ook wel weer prettig. Ik heb het beschaafd bij twee glaasjes wijn gehouden, dat s tegenwoordig genoeg voor mij ;-)

Na het eten ging al spoedig mijn lampje uit, dus zijn we maar naar de hut gegaan. We zaten ook bij de tweede lichting voor het eten, dus het was sowieso al rond half elf en zijn we lekker gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten