donderdag 12 augustus 2010

Gratis festival.....

Schreef ik gisteren nog dat het een beetje dom van mij was te denken dat het concert van Brendan Perry gratis was, bleek vandaag dat ik mij daar toch flink in vergist heb..... Gisteren dus op aanraden van muziekvriend even op marktplaats gesnuffeld om te kijken of er nog kaarten voor het concert te verkrijgen waren. En dat was gelukkig zo. Er stond één advertentie, en zeer tegen mijn wezen in heb ik gelijk de telefoon gepakt en de desbetreffende aanbieder gelijk opgebeld. Dat zegt wel iets over hoe graag ik er heen wilde.

Maar goed,zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg een vriendelijke heer aan de telefoon, en hij wilde de kaartjes best aan mij verkopen. Hoe duur het moest zijn? Nou, ze waren twintig euro, voor die prijs mocht ik ze wel allebei hebben. Ok, lijkt me een goeie deal, en liefhebbers voor dat tweede kaartje zijn er altijd wel. Dacht ik... Vriend wilde niet mee. heel begrijpelijk, want we gaan tenslotte zondag al op vakantie, en hij moet gewoon doorwerken tot en met morgen. Dus nog maar eens op marktplaats gekeken, of er nog liefhebbers waren voor een kaartje....

En die waren er, wel twee zelfs. Bij die ene stond dat hij het liefst 2 kaartjes wilde, en dat hij er zelfs drie wilde afnemen, en die andere meldde dat hij op vakantie was, en daarom de voorverkoop gemist had. Dus die laatste heb ik een sms gestuurd ( dat vroeg hij) Ik kreeg per omgaande een telefoontje terug! "Kort alsjeblieft, want ik zit nog in Turkije. Ik wil hem echt heel graag hebben!". "Geen probleem," zei ik, "bel morgen maar als je weer in Nederland bent, dan spreken we wel verder af" "Wat moet het kosten ???"vroeg de andere kant nog. En zonder blikken of blozen zei ik"De kaartjes hebben twintig gekost, dus geef maar vijftien euro" "Dan krijg je er twintig" zei Turkije"je hoeft er ook geen verlies op te lijden....."

En zo ga ik dus toch gratis naar het concert van Brendan Perry

Tip van de dag: Het geluk is met de domme

Geen opmerkingen:

Een reactie posten