zaterdag 28 augustus 2010

Dag Veertien

Sortland- Fauske ( 275 km)

van Sortland naar Fauske kun je op verschillende manieren doen. *Gewoon* over de E 6, dat is het snelst en goedkoopst, of over de Lofoten, da's een stuk trager en duurder, maar ook wel veeeel mooier. Omdat je als je over de Lofoten gaat nl twee ferries moet hebben. En de pest is ook, dat die ferries bepaalde tijden varen, dus je niet zomaar een end weg kan rijden. We hadden donderdag al uitgerekend, dat als we over de Lofoten wilden, dat we dan wel heel erg vroeg op moesten, dus donderdag eigenlijk min of meer besloten: óf vrijdag de walcissafari, óf lekker de Lofoten verkennen, en zaterdag een rustig reisdagje maken. Zo'n walvissafari is al vermoeiend genoeg. En dat was ook zeker waar, ik was versleten.

Maar ja, zoals ik al schreef, het leed was snel geleden toen ik eenmaal weer op de wal stond, dus vol goeie moed op tijd naar bed gegaan en toch maar die wekker op half zes gezet. En zowaar, ik sprong vrij energiek mijn bedje uit. Dus zijn we vandaag toch over de Lofoten gereden.

Zeer de moeite waard, wat een prachtig eiland zeg!

Ik hou het bij wat foto's, al hebben we zat leuke dingen gedaan. Lekker verse taartjes gegeten bij een bakkerij in Svolvaer, een vikingmuseum á la archeon bezocht en prachtige wegen gereden.

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten