woensdag 25 augustus 2010

Dag Tien

( matige internetverbinding vandaag,
dus helaas kan ik geen foto's uploaden....)
Alta- Krokelvdalen ( Tromso) ( 431 km)

T was not a happy camper vanmorgen. Er was nl maar één douche op alle cabins. Nou ja, één voor de mannen, en één voor de vrouwen. Ik had weer eens mazzel, er was niemand, en terwijl ik op toilet zat ( ik had wel al mijn spullen in de doucheruimte geparkeerd) kwam er wel iemand binnen, maar die ging gelukkig ook eerst naar toilet, dus ik hoefde niet te wachten. Bovendien hoef ik me als vrouw gelukkig ook niet te scheren, zodat je nog een poosje inde ruimte staat waar iedereen de deur open gooit nadattie heeft zitten ….. Nou ja, je snapt het wel. Ik heb me maar nuttig gemaakt door het ontbijt klaar te zetten, zodat ik T wel een lekker kopje koffie aan kon bieden toen hij terug kwam van zijn douche-avontuur.

Het begint gewoon te worden. Vanmorgen was het bewolkt en grijs, maar in de loop van de reis kwam het zonnetje weer uitbundig tevoorschijn. Het was een schitterende reis vandaag langs diverse fjorden. Eerst dus het Altafjord, en daarna langs het Langfjord. We hebben voor de * lange* route gekozen. Je kon met twee ferries een goeie honderd km * afsnijden*, maar het was zulk prachtig weer dat we dat niet hebben gedaan. Na het * stadje* Djupvik kom je langs het Lyngenfjord, en heb je een prachtig uitzicht op het Lyngenschiereiland. En dat is ook werkelijk wonderschoon. Op de punt van dat schiereiland staan nl ene paar prachtige bergen, met van die echte bergpunten en eeuwige sneeuw. Daar hangen dan ook heel mooi wolken boven, adembenemend!

Vanavond hebben we voor ons diner de hand weten te leggen op de laatste Kapteinens Fylte Rödspette als voorgeecht, en als hoofdgerecht hebben we een thaise maaltijd op de wokplaat gemaakt: Til Woksteking: Risnudler, Scampi, Grönsacker & Autentisk Woksaus. Die Noren weten wel wat lekker eten is hoor, en die wokplaat heeft zijn geld ook wel opgeleverd!

We zitten hier trouwens op een pracht camping, pal aan het fjord, de zon begint onder te gaan, het uitzicht is geweldig. Eigenlijk hebben we hier twee dagen, maar we hebben besloten morgen al door te gaan naar de volgende overnachtingsplaats. Vanuit daar kunnen we nl de walvissafari doen, en t/m vrijdag wordt heel redelijk tot goed weer voorspeld. Daarna moeten we nog maar zien, en bovendien zitten we hier vrij ver van de * bewoonde* wereld vandaan, dus als we hier een leuk uitstapje willen maken, moeten we al heel wat km's maken. Dé attractie van hier, een zwembad met glijbaan en dus uitzicht over het fjord is toch al gesloten vanwege de temperaturen, dus slaan we hier maar een dagje over, en gaan we gelijk door naar Sortland, zodat we min of meer verzekerd zijn van de walvissafari.

1 opmerking:

  1. Geen idee of je er ook nog toe komt reacties te lezen, maar wilde je ff laten weten dat ik geniet van je blogjes !!! Groetjes uit nat en koud en herfstig Nederland ;-) En hier geen prachtige vergezichten en/of fjorden om van te genieten ....

    BeantwoordenVerwijderen