maandag 22 augustus 2011

Zeer bevredigend

Het is me weer eens zeer duidelijk geworden. Lengte heeft niets met de mate van bevrediging te maken.Tuurlijk, lang kan heerlijk zijn, maar heerlijk hoeft nog steeds niet bevredigend te zijn. En soms, tja, soms is kort eigenlijk ook prima, nee beter nog, totaal bevredigend.


Anderhalve week geleden was ik moe. Geestelijk, lichamelijk, de vakantieperiode op mijn werk had duidelijk zijn tol geëist. Mijn lontje werd steeds korter, mijn energieniveau beangstigend laag. Opladen ging steeds moeilijker. En omdat ik straks als mijn keuken komt mijn vakantie nog hard genoeg nodig heb, had ik mijn zomervakantie van 3 weken teruggeschroefd naar één week. Doorgaans net genoeg om die alles omvattende vermoeidheid af te schudden.

Maar toen ik vanmorgen naar mijn werk ging, bemerkte ik dat ik (zeker geestelijk) weer helemaal opgeladen was. Ok, lijf doet hier en daar nog steeds pijn, maar ja, dat schijnt te horen bij de charmes (?!?!?) van ouder worden, maar verder voel ik me toppie. Onder het mom van : "Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" geniet ik dus volop van mijn goeie gevoel.

En zo heeft één korte week vakantie deze keer meer gedaan, dan soms mijn lange drie weken vakantie mij gaven....

 Tip van de dag: (of in dit geval mom van de dag ) Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten