dinsdag 23 augustus 2011

Foutje, bedankt

Eigenlijk wilde ik een weerpraatje houden vandaag. Daar hebben wij (nederlanders) het tenslotte altijd zo graag over. En wat was het een weer hè? Het begon al vanmorgen toen ik de deur uitging. Omdat ik op de dertiende woon heb ik een mooi overzicht. Zo zag ik dat het aan de ene kant van mijn dorp (flink) regende, en aan de andere kant was het droog. Op zich een grappig fenomeen. Maar daarbij waaide het heel onheilspellend. gelukkig wel doe goeie kant op ( de regen van mij af), maar toch onheilspellend.Niet *gewoon* wind, maar net alsof  iemand ergens een grote deur open had staan en er een enorme trek ontstond.

Terwijl het dus een half uurtje later totaal , maar dan ook totaal windstil was. Wat mij betreft had het mogen blijven waaien hoor, want de bui die begon te vallen trok op die windstille manier absoluut niet over. En het regende flink. Met zo af en toe een flinke flits en wat gerommel ertussen door. Gelukkig kon mijn goed uitgeruste geest prima relativeren. Er viel nog altijd meer naast mij dan op mij, maar wat er viel was meer dan voldoende om mijn jas onaangenaam vochtig te maken, en mijn zadel zo nat dat afdrogen ook niet echt meer hielp.En zo ging het de hele ochtend door...

's Middags werd het ineens toch weer droog. En niet alleen dat, ik kon mijn door en door vochtige jas in mijn koffer opbergen, want het werd zelfs zo warm dat ik zonder jas kon rijden.

Don't you love Holland?!?!?!?

Maar goed, daar ga ik het dus helemaal niet over hebben, want ik zit nl in de zevende hemel. En daar is het natuurlijk altijd heerlijk weer!

Hoe dat zo? Na enig geshop zondag, en een niet totaal bevredigend aanbod voor de keukenvloer te hebben bekeken, kreeg ik gisteren ineens een goed idee. Ik kan ook zeil in mijn keuken leggen. Niet dat dat minder werk oplevert, dan zullen alsnog de tegels eruit moeten en de vloer weer geëgaliseerd worden, maar ws wel veel meer keus in kleur enz. En bovendien houdt het ook wel makkelijk schoon!  Op dat idee kwam ik trouwens toen ik bij mijn moeder was, want die heeft overal (prachtig) zeil liggen. Dat had ze gekocht bij een zaak die toevallig (?!?!?) tegenover mijn werk zit, dus vandaag demoplankje + behangstaaltje ( ja, daar was ik wel al voor geslaagd!) meegenomen en *even* langs gegaan.

Overigens moest ik ook nog even langs keukenboer, want ik had een foutje gemaakt met de keuken. Nou ja, niet echt fout, maar soort van ogen groter dan de maag. Eén van de kasten die ik besteld heb, blijkt toch te groot voor de keuken, en gelukkig kon het nog veranderd worden.

Nou ja, om een lang verhaal nog langer te maken. Ik heb een super zeil gevonden, al is het een hele andere op de staal geworden die ik meegenomen heb, want die ik aanvankelijk uitgekozen had kleurde helemaal niet bij mijn aanrechtblad. Gelukkig zaten er meerdere op de staal, en zat de perfecte ertussen!!! Oooooo, mijn keuken gaat zo mooi worden.Wel totaaaal anders dan de rest van mijn huis, dus ik vrees dat het een soort plastisch-chirurgie verhaal gaat worden. Als de keuken af is zal waarschijnlijk de rest van het huis er aan moeten geloven.

Voorlopig kan ik bijna niet wachten tot het allemaal zo ver is!

Tip van de dag: Zorg dat je alle verschillende staaltjes van kleuren en onderdelen altijd bij elkaar kunt leggen, want schijn bedriegt!

1 opmerking:

  1. Nou zeg, ik ben wel heeeel benieuwd naar hoe je keuken gaat worden! En ja, de ene klus lokt meestal de andere klus uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen