dinsdag 9 augustus 2011

Buienradar....

Het regende net flink, terwijl ik op een mailtje zit te wachten. Ogenschijnlijk hebben die twee dingen niets met elkaar te maken, maar deze keer bedriegt de schijn. Het weer had/heeft alles te maken met dit mailtje.

Tussen 19:00 en 20:00 zou ik een mailtje ontvangen of de vleermuizen excursie doorgaat. En met de heftige regenval vreesde ik al voor het ergste, maar om 19:16 kwam het verlossende mailtje:


Eindelijk is  het me dan eens gelukt. Ik ben niet een erge regelmatige lezeres van het Plaatselijke Sufferdje, en daarom lees ik ook meestal hoe geslaagd de vleermuizen excursie was.Deze keer had ik echter de aankondiging te pakken en heb ons ( dochter en mijzelf) op kunnen geven.Dat er vleermuizen zitten hier in de omgeving is mij niet nieuw. Voor mij is het pas echt lente als ik de eerste vleermuizen gezien heb. Maar in het Schollebos schijnen wel zes soorten gehoord en of gezien. 

De gewone dwergvleemuis en de Laatvlieger schijnen algemeen aanwezig te zijn. De andere vier ( onbenoemd) behoren tot de meer zeldzame soorten.De SNC ( stichting Capelse Natuurvrienden e.o.) heeft zelfs twee *batdetectoren*  


Dit is dus de Laatvlieger.Uiteraard krijgen we van onze gids ook nog allerlei informatie over hun levenswijze en voorkomen.
Maar goed, om nog even terug te komen op het weer, en de titel van dit blogje, het begint inderdaad lekker open te trekken, en op de buienradar zijn geen vlekjes meer te bekennen ( in deze omgeving dan! ).

Ik heb er zin in!

Tip van de dag: Voor leuke en interessante dingen in je eigen omgeving: Hou het plaatselijke Sufferdje in de gaten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten