vrijdag 22 oktober 2010

Music and movies

De laatste twee dagen eigenlijk niet noemenswaardig geblogd, omdat ik een beetje * under the weather* was. Woensdag ben ik toen ik uit mijn werk kwam gelijk in bed gedoken en heb dara verder gebivakkeerd. Dochter bleef toch bij haar vader slapen, dus hoefde gelukkig ook niet *gezellig* te zijn. Er was een gave film, maar heb er maar kleine stukjes van gezien, want ik lag mee te dutten.

En gisteren ben ik wel naar de yoga geweest, maar het ging niet van harte moet ik eerlijk zeggen, en het viel me ook erg zwaar. Nou had ik me wel voorgenomen  iets te doen in mijn AOHH, maar daar is het absoluut niet meer van gekomen. Dus heb ik er ene heerlijk *lummel* dagje van gemaakt. Alleen maar lekker de hele middag muziek luisteren.O.a. heb ik genoten van de cd's van Mike Batt. Wie? De ouwetjes onder ons zouden hem nog kunnen kennen van:
Lady of the dawn. Die komt van Tarotsuite. Persoonlijk vind ik Arabesque een mooiere cd, maar ik werd er vandaag aan herinnerd dat ik er nog één heb liggen. Namelijk The hunting of the Snark. Dus dan heb ik weer wat te luisteren.

En vandaag was het weer een drukke dag. heel ongewoon moest ik werken.En na het werk ben ik nog op kraamvisite( oom en tante hadden hun nieuwe bankstel gekregen!) geweest. En daarna nog op ziekenbezoek. Gewapend met een goede film om alle zieken weer op de been te krijgen .Zombieland. Wel een keer stukje over geschreven ( ...en saampjes de film die we van neef meegekregen hadden gekeken. "Echt iets voor ons " zei hij nog. En inderdaad. Zombieland, wat een geweldige film, we hebben helemaal in een deuk gelegen. En voor zover een zombiefilm realistisch kan zijn was deze dat ook. Geweldig dat stukje dat de *held* het meisje wil gaan redden. Hij stapt op een motor, wat dochter gelijk de opmerking ontlokte: "Nog nooit op een motor gezeten die knul, maar..." en veder kwam ze niet,want toen had hij hem al zigzaggend in de bosjes geparkeerd. Nee, hij kon inderdaad niet op een motor rijden! Geweldig toch!...) Maar nog niet de trailer geplaatst toen.
Tja, zombiefilms. je houdt ervan of niet, maar voor zover het mogelijk is, is dit dus een tamelijk realistische post-apocalyptisch zombieverhaal.Geen uit de dood herrezen mensen, maar een verschrikkelijk gemuteerd aggri virus, en een paar gezonde mensen die trachten te overleven in dit geheel. En dit met een humoristisch sausje overgoten, met voor de echte horror liefhebber genoeg spetterend bloed ed. Ik vond het een genot, en mijn zieke voelde zich na de film ook een stuk minder ziek.

Na de film nog stukje van een live concert-DVD van Therion gekoken, om alvast een ideetje te hebben wat me as vrijdag te wachten staat. Dan ga ik weer een concert van deze groep. Ik verheug me er al enorm op, dus hier alvast een voorproefje, voor wie ook wil luisteren....


Tip van de dag: Geniet van wat je mooi vindt.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten