zondag 31 oktober 2010

Muziek boeken en films

De laatste tijd heb ik echt weer het gevoel dat ik tijd te kort kom. Zoveel leuks om te luisteren,lezen en zien. En er komt alleen maar meer bij.

De muziek lijkt overduidelijk. Star One ( Ayreon) eindelijk binnen gekomen, en tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nog maar één van de twee cd's heb geluisterd. Ik wil hem echt beluisteren, en door alle bedrijven heen lukt het me gewoon niet. Verder heb ik nog de nieuwste cd van Beth Hart liggen ( thnx DDQ). Die heb ik gisteren voor het slapen gaan aangezet. En uiteraard prompt bij in slaap gevallen! Maar de nummers die ik ervan gehoord heb klinken prima. Moet me echt nog inluisteren, want 17 november ga ik naar haar concert. Wil uiteraard wel weten wat ze zingt!Alvast een voorproefje



En dan boeken..... Wat ben ik blij met mijn e-reader!!! Geweldige uitvinding. Lekker licht, compact, oftewel makkelijk mee te nemen. Ik heb er al eens eerder over geschreven, mijn schijn(blijk?)baar vreemde gewoonte om overal waar het maar kan te lezen. En overal waar het kan is voor mij een zeer rekbaar begrip Nu is lezen in de lift, tussen twee klanten door en voordat de film begint in de bioscoop nóg makkelijker geworden! Ik ben nu bezig met New Moon , het tweede book van the Twilight Saga en heb daarnaast ook nog een DTF ( geloof dat dat de correcte term was.... death tree format) liggen waar ik in bezig ben, en wel Was hij in de aanbieding van Yvonne Kroonenberg Ik ben echt dol op haar schrijfsels. Zo heerlijk eerlijk zij kan zijn over dingen waar ik best wel dezelfde gedachten over heb. Neem dit stukje:
.......Het kan mij niks schelen of roddelen een kwalijke bezigheid is of niet. Ik vind het enig, bovendien is het nuttig. Door je mening aan die van een ander te toetsen, kom je tot een dieper inzicht. Een roddelgenoot weet nog wel eens een detail waar je niet van op de hoogte was en twee rechters zijn rechtvaardiger dan één.
Het is ook handiger om je ergernis met ene buitenstaander uit te leven dan met degene om wie het gaat.Die is vermoedelijk toch niet bij machtezijn leven te verbeteren........( citaat van Roddelen uit Was hij in de aanbieding van Yvonne Kroonenberg)

Na het luisteren en lezen komt dan het kijken. Gisteren mijn blog plotsklaps in de steek gelaten omdat ik perse naar de film wilde. Ik had mijn zinnen gezet op Foeksia de miniheks Een leuke Nederlandse kinderfilm, en derhalve alleen op woensdag en zaterdagmiddag te zien. Was inderdaad wel een aardige film. En ik had al voor mezelf besloten er een film marathon van te maken, om het te veel leuks/te weinig tijd principe optimaal te benutten. Ik had er dus drie op mijn lijstje staan. Naast Foeksia had ik ook nog Red en Elle s'appelait Sarah. Voor die laatste had ik een beetje vrees, want in de preview stond dat alle zijlijnen uit het verhaal waren gehaald, en dat zelfs het brandpunt was verschoven, zodat het verhaal nog actueler zou zijn. Hmpf, dat voorspelde wat mij betreft niet veel goeds, want ik heb het boek in de vakantie gelezen ( Haar naam was Sarah) en daar was ik helemaal kapot van. Zowel in  de positieve ( fantastisch geschreven), als in de negatieve ( wat een indrukweekend gruwelijk verhaal) zin van het woord. Duzzz, erg benieuwd naar wat er weggelaten zou zijn, en hoe ze dat brandpunt dan zouden hebben verschoven. Nou, ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar het boek is bijna letterlijk gevolgd. Uiteraard mis je wat dingetjes uit het boek, maar dat kan natuurlijk ook niet anders. Wat mij betreft geeft ik hetzelfde advies als bij The Reader. Eerst het boek lezen, en dan de film gaan zien. Niet omdat je anders door de film zou worden teleurgesteld, maar door het lezen van het boek had ik wel iets meer insight in bepaalde karakters in de film.Ik wil dolgraag het boek ( nu al) herlezen!


Tip van de dag: Luister, lees en kijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten