dinsdag 19 oktober 2010

Wild

Francien van Stukje bij Beetje had het maandag al goed gezien, met haar het-allerherfstigste-herst-eten Het is helemaal echt herfst. En wat ruikt dat toch heerlijk. Zo hoog boven de grond ( ik woon dertien hoog) kwam de geur van regen en herfst me tegemoet toen ik vanmorgen de deur uit stapte. En het hele fietspad lag bezaaid met takjes en gekleurde blaadjes. Wel oppassen met remmen, maar het is toch weer een genoot voor het oog en de neus. Al moest ik wel constateren dat het dertien verdiepingen boven de grond een stuk herfstiger rook dan zo dicht bij!

En wat kan zo'n *echte* herfstdag toch prachtig zijn hè!. We hebben toch nog heel wat blauwe lucht en zon gezien. Wel grappig. Ik had gezien dat er rond kwart voor elf een bui zou vallen, en exact om die tijd kwam er een pikzwarte wolkenlucht aan die zich even ontlaadde, maar eer ik weer naar mijn volgende klant moest had die gelukkig al weer plaats gemaakt voor een mooie blauwe lucht.Alles bij elkaar heb ik niet echt veel in de regen gereden, maar toen ik thuis zat viel er weer zo'n megabui.

En dat vind ik geloof ik nog wel het gezelligst aan de herfst. Lekker knus binnen zitten, als het buiten ineens heeeel donker wordt en er ineens een gordijn van regen om mijn flatje heen hangt.

En dan is het tijd voor echt herfstig eten. Zoals jullie al hebben kunnen lezen maakt Francien dan een super herfst maaltijd from scratch . Bij mij werkt dat ietsje anders.....Herfst is voor mij wild eten. Nee, het vlees vliegt niet door het huis dan, maar bij de Lidle kun je een heerlijke kant-en-klaar-schuif-in-de-oven-haas kopen, en met spruitjes en aardappelpuree (jaha, uit een zakje!) kun je zonder enige moeite een mega herfst-wildmaaltijd op tafel zetten. Kan niet zeggen binnen no-time, want die gekke haas heeft wel twee uur nodig om gaar te sudderen, maar goed, dát doet de oven, kwestie van wachten op de PINGGGGG.

En in die tijd kun je mooi net je spruitjes pielen , én je blog nog even schrijven.Wij eten strakjes heerlijk wild!

Tip van de dag: Eet smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten