vrijdag 1 oktober 2010

Ditjes en datjes

Pffff verhaal wat ik begonnen was maar gewist. Tjonge wat een saaie opsomming van alles wat ik vandaag al dan niet gedaan heb. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. In een notendop?!?!?

Ik heb mezelf vies verwend. Hoesje voor mijn E-reader gekocht, lekker over de markt gestruind en wat lekkere dingetjes ( zalig boord, kibbeling, gebakken mosselen en ehhh pepernoten) gekocht en verder zalig lui geweest.

Wat ik eigenlijk kwijt wilde is het volgende. Vanmorgen heeft dochter me naar de scooterboer gebracht, zodat ik niet hoefde te lopen. Gisteren heel lief van haar scooter gebruik mogen maken. Maar het eerste wat ze deed, was de spiegels bijstellen. En soms heb je dat, ( ik eigenlijk best wel vaak) dat je dan aan het filosoferen slaat.Het volgende verhaal schoot door mijn hoofd:

Zeven leerlingen maakten met hun meester ergens in het verre Oosten een ochtendwandeling. 
In het prille zonlicht schitteren de dauwdruppels. Bij een grote dauwdruppel liet de meester halt houden. Hij schaarde de leerlingen zo rondom de druppel dat de zon erop bleef schijnen 
en vroeg hun toen welke kleur de druppel had.
Rood zei de eerste, oranje zei de tweede, geel zei de derde, groen zei de vierde,
blauw zei de vijfde, paars zei de zesde en de zevende zei violet. 
Ze stonden verbaasd over deze verschillen, 
en aangezien ze er allen zeker van waren dat ze het goed zagen, kregen ze bijna ruzie.
Toen liet de meester hen van plaats wisselen.
En heel langzaam drong het tot hen door dat zij ondanks de verschillen van hun waarneming, toch allen de waarheid hadden gesproken.

Hoe  mooi kan het toch zijn eigenlijk. We kijken allemaal naar hetzelfde, maar zien allemaal wat anders.Het mooiste zou zijn als we die verschillen vieren, en niet bestrijden, wat helaas maar al te vaak het geval is.Gek toch eigenlijk, dat zonder een echt aanwijsbare reden zo'n gedachte door je hoofd kan spelen. De enige concrete gedachte achter deze gedachtesprong was, dat dochter en ik een andere manier hebben van naar de wereld kijken, in dit geval hoe je graag in die spiegel van die scoot kijkt!

Ow ja, wat ik ook nog even wilde delen is iets meer down to earth. Mijn blogs beleven de laatste dagen een beetje uit, en dat was vanwege verregaande moeilijkheid om op internet te geraken. Hier in huize -hetlevenisleuk- ging het internet verkeer al trager en trager, tot ik ineens niet eens mail meer binnen kon krijgen. Mijn prachtige nieuwe speeltje ( mijn E reader) kon ik niet in gebruik nemen, omdat je die eerst moet activeren, je raad het al, via internet. Nou is mijn computer oud.Heel oud! In computerjaren en wijkzusterjargon HOOGBEJAARD. Dus ik vreesde al met grote vrezen, Dat ging een hoop geld kosten. 
Dochter met tele2 (mijn dealer, want daar spreek je toch over als je het over de provider voor je verslaving hebt?!?!?) gebeld en die hebben de boel doorgemeten. Ze kreeg een site voor een Speedtest  ,waar haar computer ondanks af en toe ook problemen prima op reageerde. Maar de mijne wilde die test niet eens starten Niet echt een verrassing, maar toch enigzins verontrustend....

Maar er was nog één optie, voor ik aan een nieuwe computer zou moeten gaan denken.

Enne ........................

Dit vindt een internetverbinding dus echt niet leuk!!!

Tip van de dag: Zit er misschien een draadje los?!?!?!?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten