woensdag 27 oktober 2010

Slim?

Vanmorgen toen ik wakker werd merkte ik het al. Ik voelde me weer ietsje beter dan de laatste dagen. Ik had weer ernstig last gehad ( ik of mijn omgeving?!?!!?) van opstandige hormoontjes, maar vanmorgen werd ik dus *anders* wakker.

Gek hè, dan zie ik de wereld ook gelijk heel anders. Ondanks dat ik het op weg naar het werk in het donker een verschrikking blijf vinden, heb ik dan wel weer lol in de dartele witte wieven die zich nog op het donkerste paadje in het bos laten zien. En de onstuimige wind waar ik gisterenavond toch wel een beetje van schrok ( je zou het eens tekeer moeten horen gaan hier op de dertiende) had weer van alles en nog wat losgeschud aan de nu toch wel echt in herfststemming komende bomen. Voorzichtig rijden!Maar dat betekend dus ook meer tijd om te kijken en genieten van wat je ( voor zover het kan omdat het donker is!) ziet.

En ook het weer liet zich van niet zijn allerslechtste kant zien, ondanks de grimmige voorspellingen van de hele dag regen. Duzzzzz, dochter maar smsje gestuurd of ze zin had om vanavond gezellig mee naar de film te gaan. Ik wilde heel graag nog Despicable me zien


En dat was inderdaad een super leuke film. Gewoon heerlijke tekenfilm ( zal wel animatie moeten zeggen, maar voor mij zijn het gewoon allemaal tekenfilms!) Overigens ook nu al twee keer trailer van nieuwe Disney tekenfilm gezien, nl Rapunzel. En die MOET ik gewoon gaan zien. Niks zielig onderdrukt prinsesje en MDP ( = Mooie Dappere Prins) die haar wel even komt redden. Deze Prins vindt zichzelf weer eens meer dan hij is, en dit prinsesje laat niet met zich sollen. En zoals altijd, de dieren ( in dit geval het paard van de prins en de kameleon van de prinses) zijn weer geweldig.Hier nog even vast de trailer( helaas alleen in het Nederlands):


Must zie dus, da's duidelijk! Maar goed, dochter wilde ook nog erg graag Tirza zien, en wat wij wel vaker hebben -we-zijn-er-nu-toch-,( en bovendien was mijn jas nog niet droog) en het sloot ook lekker aan, we zijn nog naar Tirza geweest. Echt een Nederlandse film, verfilmd van een stukje Nederlandse literatuur. Zeker niet slecht, maar wel het genre waar je ook echt wel een beetje van moet houden. Als je eigenlijk alleen van actie oid houdt, sla deze dan maar over. Maar het verhaal zit uiteindelijk wel goed in elkaar, al is het echt een drama in progress.


Alles bij elkaar weer een lekker film avondje. Wat is daar nou niet slim aan zou je vragen? Om te beginnen kwam in de middag toch nog die heerlijke beloofde regen opzetten. Van die geweldige motregen, waar je in een ritje van Zevenkamp naar Rotterdam Zuid helemaal in verregend Maar goed, dat hebben we opgelost door nog een film te gaan zien Enne ehhh, de andere reden merkten we toen we buiten kwamen. Super licht, en wat een herrie zeg.....Oh ja, wij gaan dus altijd naar Pathé de Kuip..... En daar speelde vanavond Feyenoord weer na hun verschrikkelijke debacle van zondag.... Dus 10 redenen om je niet in de buurt van de Kuip op te houden zou je bijna zeggen....... Nou, het viel reuze mee. Er stonden heel veel mensen in gele jasjes, en er reed veel politie rond, maar verder,( en gelukkig rijden we dan op scootertjes ) merkten we er niet veel van. Snel nog zo;n geel jasje aangeschoten met de vraag hoeveel het stond, maar het was nog 0-0.En dat is het nog steeds trouwens....Maar eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ik nu inmiddels thuis ben, want ik wil niet weten wat er strakjes na de wedstrijd gaat gebeuren.....

Tip van de dag: Als je films kijkt in de Kuip, hou dan Feyenoord een beetje in de peiling.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten