vrijdag 8 oktober 2010

It had to happen sometime

Waarschuwing vooraf....Dit wordt geen vrolijk blog!
( misschien wel lachwekkend voor de lezers, maar zeker niet happy!)

Mijn strandblog komt nog hoor, maar dit heeft even voorrang. Zoals trouwe bloglezers inmiddels wel weten ben ik niet zo'n enthousiaste kappergangster. Vanwege scissorhappy kappers/sters ben ik enigzins kopschuw geworden. Inmiddels ben ik door een aantal goede ervaringen bij de Brainwash ( zie hier bv!) wat relaxter tegen kappers aan gaan kijken.

En dan slaat het noodlot toe....Vanmorgen dus nog in superbui, ging ik opgewekt naar de kapper. Ik zag al niet één van mijn vertrouwde kapstertjes in de zaak, maar kom op, niet zo kinderachtig, ze hebben er allemaal voor geleerd, ook zij kunnen jouw haar mooi knippen. Het was druk, ik moest dik een uur wachten, dus zo erg kon het niet zijn.

Dacht ik.... Al heel snel tijdens het knippen zag ik het gebeuren. Ik had echt heel erg goed uitgelegd wat ik wilde, en ze vroeg nog braaf hoe kort ik het bovenop wilde, en knipte in één slag mijn pony op dezelfde lengte mee. Lengte???? Niks lengte, uitgetrokken kwam het nog net op mijn wenkbrauwen, dwz met mijn krullen....niks van over!!! Helppppp, maar ja, toen was het dus al te laat... En ze bleef maar knippen. En van mijn inmiddels al weer redelijk op lengte gekweekte bos bleef nog maar een zielig rattenkopje over.

Tja. En daar zit je dan. Als je een trui niet helemaal mooi vindt kun je hem nog terug brengen en ruilen, maar ja, haar dat eraf is, is er gewoon echt af. Ik heb het wel gelijk gemeld, dat ik het niet zo leuk vond, maar opgewekt gezegd: 'Och het groeit wel weer aan" We willen immers de goede sfeer niet gelijk helemaal verpesten. Maar toen ik op de Oosterhof liep en per ongeluk langs ene spiegel liep werd ik toch best wel verdrietig. Ik vond het echt verschrikkelijk. Heel assertief ben ik nogmaals terug gegaan naar de kapperszaak. Waarvoor? Tja, zelf had ik er niets meer aan, maar misschien, heel misschien kan ik een ander behoeden voor hetzelfde. Want lieve,lieve kapster/pers van Nederland. Krullen kun je echt niet hetzelfde knippen als steil haar!

Gelukkig werd ik erg serieus genomen, ondanks, of misschien wel dankzij de rottige hormoon labiliteit die er uiteraard helaas voor zorgde dat de tranen in mijn ogen schoten en mijn stem zwaar maakten. En helaas ook de zaakmanager kon natuurlijk op dit moment niets anders doen dan te zeggen dat ze het heel erg vervelend vond en me een tegoedbon geven voor een volgende (?!??!) knipbeurt.

Ik ben voorlopig weer even ( lees half jaar!) uitgekappert. En lieve mensen die mij kennen, en mij misschien of waarschijnlijk in de aankomende tijd tegen gaan komen. Ik heb een verzoek: Zeg er alsjeblieft niks over. Niet dat je het toch best wel leuk vind staan, of heel sympathiek dat je het ook vervelend vindt dat het gebeurd is. Zwijg er alsjeblieft over. Mijn hormonen laten dit soort gesprekken niet toe

Tip van de dag: Als je haar maar goed zit.......

1 opmerking:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=XyfAaIGCVIU

    Knippen der krullen .... ze hadden beter moeten weten....het eerste wat je leert op de kappersacademie.

    Ik ken het gevoel...sterkte Irene!

    BeantwoordenVerwijderen