zaterdag 8 mei 2010

Als je haar maar goed zit.....

Het was al weer tien weken geleden dat ik naar de kapper geweest was. Hoogste tijd dus zeker voor weer eens een verfbeurt. De grijze haren beginnen toch steeds talrijker te worden, en laten we eerlijk zijn. Ik vind rood toch echt een stuk mooier!Maar ik liep te twijfelen. Zal ik wel, zal ik niet.... Ook laten knippen bedoel ik dan. De laatste keer had het na de knipbeurt niet echt bijzonder gezeten, en had eigenlijk niemand gezien dat ik naar de kapper geweest was.Ik ben niet zo'n haarfröbelaar. Sterker nog, ik heb niet eens een föhn in huis!'s Morgens wassen of nat maken, vingers erdoor, en dan moet het maar goed zitten. Het meest creatieve wat ik nog wel eens met mijn haar wil doen is invlechten, maar dat kan natuurlijk alleen als het lang genoeg is.Tja, toch maar weer *gewoon* lang laten groeien?

Verder zullen erge trouwe bloglezers van mij weten dat ik niet zo heel erg dol op de kapper ben. Ik heb nl eigen krulletjes, wat vaak garant staat voor de meest fantastische creaties van diverse kappers, die echter vergeten om even te kijken wat voor gezicht er onder zit.De laatste keer bij de kinky kapper leverde dat een schitterend Shirley Tempel-kapsel op, en dan met een dik veertigjarige kop erin. Kan je het je voorstellen? Nou, laat me je vertellen, ik was blij dat ik heel snel mijn helm op kon zetten!!

Maar goed, daar zat ik dan weer bij de kapper. Toevallig was er voor mij een tamelijk wat oudere dame aan de beurt. Ze kwam binnen met een soort grijze uitgegroeide oma permanent. Tenminste, zo zag het eruit. Toen de kapster met haar klaar was, dacht ik even dat we bij één of ander make-over programma zaten. Wat had ze het leuk geknipt, en die Mw zag er gelijk een stuk jonger, vrolijker en leuker uit.Bleek die dame dus een oudere versie van mij te zijn.Eén keer in het jaar schoorvoetend naar de kapper. Het is toch wel gezonder voor je haar als je er af en toe een *echte* kapper een schaar doorheen laat halen. Zo'n typje. De krullen bleken echt, zo hoorde ik van mijn kapster, die dezelfde was die de betreffende Mw onder handen had genomen.

En langzaam begon het toch een beetje te kriebelen. Voorzichtig begon ik erover, dat ik best misschien, eventueel ook wel wilde laten knippen, maar dat ik het wel heel erg eng vond. Want als ik dan voor knippen ging, dan zou ik wel echt iets heel anders willen.......Mijn kapster werd gelijk enthousiast. Als we dan zo, en wat denk je van zo, en met de kleur een beetje zus, en...en....en..... Ze kwam zo zelfverzekerd over, en had geweldige ideeën voor mijn ongetemde krullenbos, en ze had er zoveel zin in dat ik zei: "Weet je wat? Ga je gang maar, ik geloof dat wij elkaar wel begrijpen!"Eerlijk is vals, met de nodige zenuwen in mijn lijf hoor, het is al heel wat jaartjes geleden dat ik met een korte coupe heb gelopen. Het staat me altijd goed, maar ik ben toch best verknocht aan mijn wat langere haren.....

Om een lang verhaal nog langer (grapje!), niet té lang te maken. Het is er af! Nou ja, deels dan, het is een super gaaf asymmetrisch kapsel geworden, en van de weeromstuit heb ik mij zeer tegen mijn karakter in ook nog even op de kiek laten zetten. Ter ere van de moederdag kon je gratis je foto laten maken op het winkelcentrum. Jammer genoeg was de achtergrond bijna dezelfde kleur als mijn haar, dus de foto is niet erg mooi geworden, maar ik ben wel super blij met mijn nieuwe kapsel!

Tip van de dag: Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten