woensdag 14 juli 2010

ZappaPlaysZappa

Maandagavond dus weer naar Zappa geweest. Gisteren had ik al ijverig een filmpje van Keep it Greasy, die ik met mijn cameraatje gemaakt had ge-upload, maar die kwaliteit was dermate beroerd dat ik die maar weer gewist heb. Blijkbaar kan mijn camera het muziekgeweld van Zappa niet aan. En dat terwijl ze het *rustig* aan deden vanwege de locatie!


En die locatie was geweldig. Voor dochter en mij helemaal zalig, want na een toch wel enigzins vermoeiend weekend was het wel heerlijk om te kunnen ZITTEN bij het concert.
En voor de echte liefhebbers was er ook plaats zat om dicht bij te kunnen staan. Eén die-hard fan liet zich vanaf dat hij de poorten door was niet uit het veld slaan en hield zijn positie tot het einde van het concert.Wij waren , juist ivm enthousiaste fans die graag dicht bij zouden willen staan, iets hoger gaan zitten, zodat ons zicht onbelemmerd bleef. Maar zo'n openlucht concert is trouwens wel *onrustig*.Wat gelijk het minst leuke is, én de grootste attractie.

Zoals ik al in mijn verslag van mijn eerste ervaring met ZappaPlaysZappa schreef is het muziek die je totaal in vervoering kan brengen, en dat gebeurde bij diverse mensen op heel verschillende wijze. Zij lieten zich heerlijk gaan en dansten op hun eigen manier dat het ene lieve lust was. Veel te zien dus. Om echt *in* de muziek te zitten geloof ik dat ik toch een donkere zaal prefereer, maar maandag was ik dus super blij met de zitplaatsen en heb ik eerlijk gezegd net zo van het mensen kijken als van het concert genoten.


 Aan het einde van het concert was Dweezil weer geruime tijd heel geduldig handtekeningen uit aan het delen, en gewillig met fans op de foto te gaan. Alles bij elkaar was het weer ene super geslaagde avond :-)

Later nog op youtube gezet. stukje van Blessed Relief. Dat kon mijn camera nog net handelen... In dit stuk veel van mijn favoriete artiest in de band, Billy Hulting, de percussionist, in dit nummer met de mallets...


Tip van de dag: Deze muziek moet je beleven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten