maandag 12 juli 2010

We zijn weer thuis

Voor eventjes dan. Over krap een uurtje zijn we al weert onderweg naar Antwerpen. Met de auto wel deze keer, want vanmorgen zijn we natuurlijk net uit Eerbeek terug naar huis gescooterd.We hebben voor de verandering weer eens een flinke portie heksengeluk gehad. Het was vanmorgen nog zo ontzettend lekker zonnig in Eerbeek dat ik hele optimistisch de regenspullen in mijn koffer heb laten zitten. En die werd dus door mijn zus mee naar huis genomen.

Net voorbij Arnhem zag ik ineens wel een erge donkere grijze lucht, en ja hoor het begon ene beetje te spetteren. Maar eigenlijk is het daar wel bij gebleven.Af en toe wat spetters, af en toe iets meer dan wat spetters,maar geen echte bui eigenlijk.

Onderweg bij Kesteren nog heerlijk kersen gekocht bij de boomgaard, en de dame van de kersen wist te vertellen dat haar zoon net in Ingen, (een plaatsje net even verder) een vreselijk noodweer had gehad. Hoosbui, hagel...... Maar niet van dat alles.

We wilden bij Schoonhoven overvaren, maar vlak voor we daar waren kwam ik er ineens achter dat ik mijn laatste geld aan de kersen had uitgegeven. Zelfs dochter had nog één euro bijleggen, en dat we dus geen geld meer voor de pont hadden. En laten we nou net in het volgende dorp ( Ameide geloof ik, maar weet het niet meer zeker) gelijk een flappentap zien. Kwam dat even goed uit. Daar zag ik dat mijn zus had gebeld. Ik wist al gelijk waarvoor, dus heb haar maar even ter geruststelling terug gebeld. Nee, wij waren niet van de weg gespoeld, en eigenlijk zelfs niet noemenswaardig natgeregend! Zij dus wel onderweg. Ze hadden een paar flinke buien over zich heen gekregen, zo erg zelfs dat de ruitenwisser het amper aankon.

Al met al was dit eigenlijk nog een stuk beter te doen dan vrijdag. Vrijdag hebben we er ruim vijf uur over gedaan, en vandaag een goeie drieënhalf. Dat zegt denk ik genoeg!

En dan worden we dus over een half uurtje opgehaald voor ZappaPlaysZappa In het openluchttheater......Laten we hopen dat het heksengeluk nog even aanhoudt....

Tip van de dag: Hier en daar een bui kan ook wel eens meer daar dan hier zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten