dinsdag 20 juli 2010

Lekker met water kledderen?!?!?

Op een hete dag als deze moet dat geen straf zijn, lekker met water kledderen. Behalve dan....

Behalve dan luidt zeldzaam iets goed is, en ook nu was dat zo. Ik had een megaverstopping in mijn wasbak in de keuken. Kwestie van eigen schuld dikke bult hoor. Ik kwam moe thuis van mijn werk. Geen dochter aanwezig, maar wel een flinke honger, dus gelijk gaan koken. Niks mis mee tot zover. Maar nu komt het. Ik heb een zalig soepje voor mezelf gebrouwen, waar ik wat rul gebakken gehakt is wilde. Wel het gehakt, niet al het vet, dus vergiet in de wasbak en gehakt daar in afgegoten. Gehakt door de soep en smullen maar.

Heerlijk was de soep, maar al het zo warm is, en je eet soep word je nog warmer, dus na het eten even uitbuiken op bed. Nog niets verkeerd gedaan zou je zo denken.... Guess again. Het vet wat van de gehakt af gekomen was heeft zich, net als ik, lekker gesetteld, maar dan in de afvoer van mijn wasbak... En daar kwam ik uiteraard pas achter toen hij al een flink eind vol stond. Nou ja, pannetje, emmer erbij, ff lekker leeg scheppen,laatste beetje met een spons opzuigen uitknijpen, opzuigen uitknijpen.... Dan maar even proberen met gekookt water, misschien smelt het vet dan wel. Jammerrrrr, niet dus. Nog een keer ff lekker leeg scheppen,laatste beetje met een spons opzuigen uitknijpen, opzuigen uitknijpen....En inmiddels al bijna tweede emmer water in ( lees: half naast) de toilet gegooid.

En dan het leukste deel van het karwei. En besef goed mensen, ik ben een verwende vrouw, mijn ex deed dit soort klusjes altijd, en dat vond ik maar wat fijn. Ik weet nog net van het bestaan van een zwanenhals af, en dat dat ook nog wat anders kan zijn dan de nek van zo'n prachtige witte vogel, maar echt veel verder gaat het ook niet, en dat wilde ik eigenlijk ook zo houden. Maar ja.... Voor ieder wissewasje je ex bellen, nee zo´n type ben ik niet. En dochter die een stuk handiger is dan haar moeder was helaas ook niet thuis, dus ik moest er echt zelf aan geloven

Dus met de moed der wanhoop maar onder de gootsteen gedoken. Ah, hmmm. zo ziet dat er hier dus uit. Eerst maar eens die plank leegruimen. Pannetje erbij ( er zal vast ergens nog wel wat restwater zitten....) en sjorren maar. En daar kwam de eerste golf. Net ff naast het pannetje natuurlijk,maar het bleef binnen de perken." Wat zit dat allemaal scheef daaronder, " dacht ik nog verwonderd. Dus plankje er maar uit gefrunnikt, en de andere plank, just in case, toch ook maar leeggeruimd. En toen zag ik , dat door al het gerommel daaronder de hele buis uit het uiteindelijke afvoergat geschoten was. Erger voorkomen dus gelukkig

Maar goed, met het er weer in zetten hield ik de hele boel zo scheef , dat er nog een veel grotere golf kwam. Och, tis zomer, tis warm, beetje met water kledderen kan geen kwaad, dacht ik nog toen die half over mijn broek ging. Maar het viel alles bij elkaar toch reuze mee en het karweitje was al geklaard  en ik prees mezelf in gedachten. Boel weer in elkaar gefrummeld, en voorzichtig water laten lopen. Shoot, het enige water wat wegliep was net onder de gootsteen uit het afvoerputje, maar niet in de daarvoor bestemde buis dus.

Dus nog maar een keer aan de boel gewrikt en gesjord, en ja hoor, daar kwamen zelfs twee grote vetproppen met het laatste beetje water het pannetje in. Op hoop van zegen de boel weer in elkaar gezet ( hoop van zegen dat ik niet zo hard aan de boel getrokken had dat ik het kapot had gemaakt  ) En ja hoor, opgelucht zag ik het water weer netjes door het putje zo de pijp in verdwijnen. Nergens meer lekjes, en het water bleef ook niet meer staan, geen vertraging bij het weglopen, allemaal zo als het hoorde


En zoals Cruijff altijd zegt....Ieder nadeel hep se voordeel. Ik heb weer een schoon en opgeruimd gootsteenkastje, en niet alleen dat, ik had toch nog een pak afwasmachine zout staan ( nu twee dus, want zaterdag nog één gehaald met boodschappen doen omdat het echt op was!!!)Bovendien zijn midden in de week zomaar mijn keukenvloertje én de toiletvloer gedweild. Wie maakt me wat. En bovendien heb ik heerlijk (?!?!?!) met water gekledderd op deze hete dag.......

Tip van de dag: Je kunt meer dan je denkt  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten