zondag 4 juli 2010

Natte poes

Regelmatig schrik ik  wakker door verontrustende nachtelijke geluiden. Van bijna onhoorbaar tot soms oorverdovend, rechtop in je bed W-T-F is happening geluiden. Niet zeldzaam hoor ik ook voetstappen. Soms zacht sluipend, nauwelijks hoorbaar, maar ook heel vaak rennende gehaaste geluiden.Ik ben er inmiddels zo aan gewend, dat ik alleen nog maar voor de meest verontrustende geluiden mijn bedje uit kom.

Welk geluid ik het meest verontrustend vind? Als ik stromend water hoor. Zo dus ook gisteren laat in de avond/vroeg in de nacht. Ik was net lekker in slaap gesukkeld, en ineens hoor ik een vallend geluid, gevolgd door een *waterig* geluid. Ik zit gelijk rechtop in mijn bed. "Shoot, ik heb toch geen vaas met bloemen staan?!?!?!"denk ik nog enigzins verward door slaperigheid. Ik schiet mijn bed uit om de schade op te gaan nemen. Nergens zie ik een omgevallen vaas of glas liggen. Op naar de vijver voor inspectie. En ja hoor, dat is de plaats delict. Maar ik zie niets ongewoons inde vijver liggen.... Geen zwemmende trollen, draken of elfjes.Wel voel ik nattigheid. En wel onder mij voeten. Bij nadere inspectie blijkt er een ongewone hoeveelheid water op het laminaat te liggen. Te weinig voor lekkage van de vijver, maar te veel voor... ja voor wat. En ineens gaat er een lichtje branden.
 
Ik ga op zoek naar een zwart monster. En ja hoor. Hij laat zich redelijk makkelijk vangen, en daar is mijn natte poes.... Mijn katten drinken nl uit de vijver, en daarbij gooien ze wel eens bewoners uit de tovertuin in het water. Regelmatig zwemmen de trollen en of elfjes een nachtje in het maanlicht om de volgende ochtend door mij weer gered te worden. Maar deze keer is er iets anders fout gegaan. Stond het water te laag, verkeerd ingeschatte sprong?Of had hij het gewoon warm en dacht wat verkoeling in de vijver te zoeken, voor hij er erg in had dat katten eigenlijk helemaal niet van water houden? Affijn, kat afgedroogd, vloer droog gemaakt, en weer helemaal wakker stapte ik weer in bed.....

Tip van de dag: Reken op (veel) nachtelijke avonturen als je katten hebt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten