zondag 11 juli 2010

Cityslickers...

Vannacht om 4 uur stond mijn zus in mijn slaapkamer: "Irene"fluisterde ze dringend: "Wordt es wakker!!!"Ik schrok me in de eerste instantie een hoedj, maar ze voegde er al snel aan toe : "Er loopt een vos in de tuin!!" Super schattig natuurlijk. Hij ( of zij) liep inderdaad door onze tuin te wandelen, en scheen zich weinig van de drie glurende ( dochter was natuurlijk ook wakker geworden) aan te trekken. Hij liep op zijn gemakje over ons plaatsje , vlak voor de tuindeuren waar wij met z'n drieĆ«n bij stonden.

Zoals ik al schreef harstikke lief natuurlijk, maar we waren dan ook wel een beetje als echte stadse mensen bezig geweest. We hadden namelijk de vuilniszak buiten laten staan......Heel dom natuurlijk, want niet alleen vossen, maar ook kraaien en eksters ed zijn dol op mensen vuilnis. Had ik niet toevallig laatst die leuke foto's geplaatst van die meeuw die bij de McDonalds de prullebak leeg stond te trekken?!?!?! Nou zitten hier eigenlijk verbazend weinig eksters en kraaien realiseerde ik me vannacht. Maar wel vosjes dus!

En zo stond ik midden in de nacht, op mijn blote voetjes , de vuilnis van anderhalve dag weer bij elkaar te scharrelen. Gelukkkig is het goed gegaan trouwens, want vrijdag hebben we een paar blikken soep open getrokken. Je moet er toch niet aan denken dat je 's morgens wakker wordt en een vos aantreft die met zijn kop in een soepblik vastzit, of erger nog, dat hij met dat soepblikom zijn kop  het bos in vlucht.
Uiteraard (jammergenoeg) geen eigen foto's.Ik had het ook wel humor gevonden om de verspreidde vuilnis ook op de kiek te zetten.Maar goed , toch een fotootje van internet geleend om het beeld compleet te maken.

Tip van de dag: Laat nooit je vuilnis buiten staan als je in de bossen woont!
 
v

Geen opmerkingen:

Een reactie posten