donderdag 29 juli 2010

Gek mens

Vandaag iets gedaan waar ik altijd zo'n hekel aan heb, iets wat ik altijd een beetje eng blijf vinden. Wat heb je dan voor spannends gedaan zou je vragen. Ik heb een telefoontje gepleegd.....Het is te gek voor woorden,maar ik vind het nog steeds eng om telefonisch informatie op te vragen. En dat terwijl het achteraf toch ALTIJD zo meevalt en je van informatie heel vrolijk kan worden.En dan kan ik de gedachte dat ik toch een gek mens ben nooit echt goed onderdrukken

Welke informatie ging het deze keer om? De vrijval van het spaarloon. Er wordt hier en daar al over gesproken, maar uit de in informatie op internet kon ik niet echt wijzer worden. Maar de bank waar mijn werkgever de spaarloonregeling heeft onder gebracht is niet erg scheutig met afschrijvingen ,dus die informatie blijft een beetje achter. Maar omdat ik besloten heb, dat áls het spaarloon idd vrij wordt gegeven, dat ik mezelf ga verwennen met een nieuwe camera, wilde ik toch echt van de hoed en de rand weten.

Dus toch die telefoon maar gepakt.... Kreeg een zeer vriendelijke meneer aan de telefoon, die me rustig even liet uithakkelen. Want ik begin al voorbaat met me te verontschuldigen dat ik waarschijnlijk informatie wil hebben die hij me toch niet kan geven. Slaat natuurlijk nergens op, maar ja, that's me.Bleek dus, dat die meneer me wel alle informatie kon geven, en al telefonerende weg kwamen er nog veel meer vragen boven, en ook die kon hij allemaal beantwoorden!

Ik had voor mezelf al een beetje een berekeningetje gemaakt hoeveel er dan nog vrij zou komen, en na dat samen nog een keertje te hebben bekeken, kwam hij zelfs op een nog wat hoger bedrag uit. Positief nieuws allemaal. Alleen komt dat geld natuurlijk pas in september vrij, en wil ik  uiteraard mijn camera vóór de vakantie kopen. Geen punt voor miss Potter, want ik heb nog geld over op mijn vrije rekening van de vorige vrijval!!! ( meer dan vier jaar geleden!)Komt gewoon omdat ik niet zo makkelijk aan dit geld kan komen,( lees: ik moet er een telefoontje voor plegen om het op mijn betaalrekening te krijgen) en daarom bewaar ik dit geld ook als een  havik, juist om die onvoorziene uitgaven die zich toch soms voordoen het hoofd te kunnen bieden. Heerlijk, zo'n achterdeurtje. Ik ga me aankleden en op naar de Kamera express

Tip van de dag: Geef de economie een kans, koop iets!!!( van je spaarloonregeling )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten