maandag 27 september 2010

Voorspellingen

Vandaag met een klasgenoot van de lagere school op stap geweest. Via de Hyves hadden we al een poosje contact, daar had hij me ook weer via een ander oudklasgenootje, gevonden. Hij woont inmiddels in Beuningen, dus ene dagje deze kant op komen is dan altijd wel leuk. Bovendien is het wel grappig elkaar na zo'n tijd ( toch zeker 34 jaar denk ik....) weer eens te zien.

De dag begon erg grijs en mistig, maar we besloten toch ons Dordrechtplan maar door te laten gaan.Vanuit Rotterdam met de waterbus naar Dordrecht, daar lekker de stad beetje bekijken en doorslenteren en dan weer terug.

Heel leuk om te doen trouwens, in drie kwartier zit je op de leukste manier die ik kan bedenken van Rotterdam in Dordrecht. En daar werd het langzaam aan lichter. Dordrecht is een prachtig stadje om op je gemak door te slenteren. Mooie oude huisjes, de grachten, en niet te vergeten de hoge Onze Lieve Vrouwe Kerk.
Heel hoog, om precies te tweehonderdvijfenzeventig treden.Dit zijn er tien van!En ja, met mijn conditie als die van een dood paard met astma kwam ik hijgend en puffend boven. Gelukkig was het uitzicht geweldig  zodat we genoeg tijd hadden om weer op adem te komen.

Ik zei nog dat het zo jammer was, dat het zo mistig was, dat we anders vast Rotterdam wel hadden kunnen zien, maar met dat we daar stonden begon langzaam maar zeker de lucht op te klaren, en ineens zag ik hem... De Brienenoordbrug!
(Om beter te zien even op de foto klikken)
We hebben wat rondjes om, ehhh op de kerk gemaakt, en het uitzicht van alle kanten bekeken.Zijn het niet net poppenhuisjes als je zo naar beneden kijkt!

En uiteraard ontdekte ik natuurlijk ook nog een kasteeltje. Ehhh misschien was het wel een kasteel, maar ja zo uit de hoogte en de verte lijkt alles klein.
Onvoorstelbaar hoe ver je toch eigenlijk weg kunt kijken. Ik had mijn klasgenoot al verteld hoe ik vanuit mijn flat de koeltoren van Geertruidenberg kan zien, en naar de juiste kant van de kerk gelopen zagen we die ook. Daaruit concludeerden we dat we mijn flat dan wellicht ook zouden moeten kunnen zien, en ja hoor!
Aan een paar innocent bystanders nog even assistentie gevraagd voor het nemen van en foto van ons saampjes. Daar kun je goed op zien dat we inmiddels zalig weer hebben. Ik sta lekker te knijpen met mijn ogen tegen de zon!
Toen we weer naar beneden liepen werden we bijna beneden aangekomen aangenaam verrast door prachtige pianoklanken. Er bleek helemaal beneden een piano te staan en daar was een jonge knul achter gaan zitten, die spontaan een concertje weggaf. Klonk werkelijk prachtig.zo in de akoestiek van de kerk.


Bedankt Frans, ik heb er echt van genoten !

Het was ook nog koopzondag in Dordrecht, en al ben ik niet zo'n shopper, ik heb er toch nog even gebruik van gemaakt. Eerst wat gegeten in LaPlace, daar waren we inmiddels wel aan toe ( en in de V&D ook nog een sweater en Loesje kalender gescoord) en daarna door naar de Dixons. Die had een E-Reader in de aanbieding, en sinds ik hem van mijn zus geleend heb voor de vakantie ben ik helemaal om. Ik had nog wat verjaardagsgeld, dus mezelf maar een beetje verwend.

Daarna was het al weer tijd om afscheid te nemen van Dordrecht. Dat was nog even bijna de vraag, want toen we onze retourticket aan de bootjuf gaven vroeg ze ons streng of we die echt wel vandaag gekocht hadden.......

Er stond nl een foute datum op   En trouwens, nu ik thuis kijk, staat er zelfs een foute tijd op, en volgens mij zelfs de reis niet goed. Maar goed, de strenge bootjuf heeft ons gelukkig toch mee terug laten varen.
Al veel te snel naar mijn zin kwam Rotterdam al weer in zicht, al was dat toch ook weer een prachtig gezicht. Je ziet Rotterdam toch net even van de ander kant, en bovendien, zo fotogeniek als vandaag heb je het niet alle dagen.

Wat mij betreft was het een super gezellige, echte -hetlevenisleuk-dag

Enne, die slechte voorspellingen wat het weer betreft?!?!?! Die lappen we voortaan lekker aan onze laars. Als we daar onze oren naar hadden laten hangen hadden we niet zo'n schitterende dag gehad.Zo helder was Rotterdam al weer toen we weer terug kwamen!

Tip van de dag: Doe eens een leuk dagje met een oude klasgenoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten