zaterdag 4 september 2010

Noors leren

Na zoveel avonturen is het thuis ineens weer heerlijk *gewoon*. Zalig trouwens zo'n lekker zonnetje, de was ligt al weer droog te wachten om gestreken te worden. Boodschapjes zijn al binnen, en heerlijk op balkon de welbekende overheerlijkste spare ribs van Nederland zitten eten.Kortom, een echte zaterdag.

Gisterenavond is het trouwens nog knap gezellig geworden. leuk spel, meer dan geslaagd souvenirtje! We werden er op een gegeven moment wel wat melig van, dat wel, want je moet ook vragen beantwoorden, wetenswaardigheden over Noorwegen, Zweden en Finland, maar de eerst ugh kaarten die we trokken waren allemaal C. Dus voor de vraag opgelezen was brulden we al : CCCCCCC! Maar nee, zo werkte het gelukkig toch niet helemaal. Misschien kwestie van slecht schudden? De kaarten waren ook nog zo nieuw.En al zitten er spelregels in 8 talen bij ( Noors, Fins,Zweeds, Engels, Frans, Duits, Japans en Russisch???) soms kwamen we er toch niet helemaal uit. Dan kreeg je een opdracht die je geld kostte, maar ja, dat had ik helemaal niet meer. Wat in zo;n geval te doen konden we echter niet vinden in de regels.

Nou ja, hoe dan ook, het is een leuk spel, wat zelfs met z'n tweetjes best goed te spelen is. Onder het genot van Lakka ( likeurtje van kruipbramen ( Multe,Poimimaan , Hjorton,Cloudberry, Chicouté,Moltebeeren, --> Japanse en Russische tekens heb ik helaas niet op mijn toetsenbord) oftewel de besjes die alleen maar boven de poolcirkel groeien. Uiteraard heerlijke zak echte Noorse chippies erbij , en sjokolade terapi Voor dat laatste hoef je niet echt een taalwonder te zijn om een beetje een idee te krijgen wat dat is

Het was een gezellig avondje, en we zijn weer heel wat wijzer geworden over  feiten van de Scandinavische landen! Leuke manier ook om Noors te leren trouwens. Zo met de Engelse vertaling ernaast zou het echt nog wel eens wat kunnen gaan worden. Nou ja, op papier dan,want uitspreken is natuurlijk weer ene heel ander verhaal.

Morgen nog maar genieten van het mooie weer, en de vakantie waardig afsluiten door nog een keer gezellig samen ( of eventueel met dochter als die niets beters te doen heeft.....) uit eten te gaan. En dan... Dan begint de mallemolen weer. Heb voor volgende week, naast uiteraard mijn werkdagen al weer de nodige afspraakjes staan, en dan wil ik natuurlijk ook mijn foto's snel uitzoeken en op webshots zetten, en bovendien kreeg ik nog een tot 12 september geldige aanbieding van gratis afdrukken, dus daar wil ik dan uiteraard ook nog maar even gebruik van maken. Owwww, moet alweer gaan oppassen dat ik de L niet vergeet!  Balans..... Tussen activiteit en rust, tussen in- en ontspanning. Zou ik het ooit voor elkaar krijgen?!?!?

Tip van de dag: Geniet van het moment.

1 opmerking:

  1. Spare ribs en drukke agenda's! Kijk eens aan,je bent weer in Den Lage Landen.

    Als dat maar goed gaat :-)

    Vergeet je ZEN-momentjes niet.

    En die L staat natuurlijk voor Less is more,toch?

    Gegroet, John

    BeantwoordenVerwijderen