maandag 6 september 2010

KMGP ---> wat is het?

Een poosje terug was er op mijn andere blogsite  een nieuw log gestart door een meisje dat samen met een vriend een soort goede daden afspraak had. Iedere dag minimaal één goede daad doen, en daar hielden ze elkaar per sms van op de hoogte. Nou is dat blog helaas niet echt goed van de grond gekomen, want eigenlijk vond ik dat een heel erg leuk initiatief.

Het leven kan zo velen malen leuker zijn als we allemaal een klein beetje liever tegen elkaar zouden zijn. En daarom heb ik een nieuw label ( alleen op blogger, via loggy wordt dat helaas niet in een extra archief bijgehouden....) in het leven geroepen. KMGP oftewel: Kleine Moeite Groot Plezier. Soms komt het zomaar op je pad, en soms zul je het een beetje op moeten zoeken, maar ik wil mijn best gaan doen om dagelijks een KMGP entry te doen. Dat worden dan net een paar regeltjes. Geen heel groot verhaal. Ik wil mijzelf daar niet zozeer mee op mijn borst kloppen, maar gewoon weer dat kleine dingetje noteren, wat het leven waard maakt om geleefd te worden. Net dat kleine beetje meer oplettendheid om het leven weer iets leuker te maken, want het leuke met KMGP is dat het mes aan twee kanten snijdt. Degene die je een plezier doet, maar ook jezelf, omdat je er toch een goed gevoel door krijgt.

Het hoeven echt geen grootse gebaren te zijn. Diegene die bij de zebra staat te wachten voorrang geven, diegene met twee boodschapjes even voor laten gaan in de supermarkt, een kaartje sturen naar die vriendin die niet zo lekker in haar vel zit,iemand die je niet eens kent zomaar een complimentje geven,  het kan van alles zijn.

En wie weet, misschien werkt het wel net zo aanstekelijk als de vermaarde glimlach waar we de hele wereld mee willen besmetten!Of misschien wel een beetje het concept van Pay it forward zoals mijn dochter opmerkte toen ik dit aan haar voorlas.

Ik ga er in iedergeval mijn best voor doen, en als het je aanspreek, doe gezellig mee. Ik zou het heel erg leuk vinden om te horen van de KMGP's die plaats vinden!

Tip van de dag: Doe mee aan KMGP!

1 opmerking:

  1. KMGP is een goed streven, daar zal de hele wereld van opleuken!

    BeantwoordenVerwijderen