zaterdag 25 september 2010

Raadplaatje

Ik heb het er vandeweek ( of was het nog eerder?!?!?!) nog over gehad. het toverwoord.
Loslaten
Waarom is dat toch zo moeilijk?!?!?! Want uiteindelijk  is de beloning zo groot en zoet. Alles wijst en bewijst me deze week dat loslaten het juiste is. Ik schreef donderdag ook nog over de affirmatie van de maand. Ene Edith Hagenaar heeft een superzweefsite, en het hele affirmatie gebeuren dat je het ugh keer voor jezelf moet *chanten* dat zegt me niet echt super veel. Maar het is ook een stukje psychologisch inzicht, en daar ben ik wel dol op. Bovendien valt het soms toch echt onder de kleine cadeautjes van het lot. Dan komt er net die affirmatie binnen die je ook net nodig had. En dat was deze maand eigenlijk ook wel een beetje het geval.


Extra affirmatie, in combinatie met bovenstaande:

Mensen die vragen hebben grotere kans op slagen.
Ik ben het waard om te ontvangen.   

 Loslaten en vragen lijken een beetje tegenstrijdig, maar als je kijkt naar de uitleg van de affirmatie zul je zien dat dat helemaal niet zo is.En om het plaatje nog compleet te krijgen, kreeg ik vanmorgen ook nog eens deze dagelijkse gedachte   voor mijn kiezen:
We zijn bang de controle te verliezen.
Maar hoe kun je iets verliezen wat je nooit hebt gehad?
 
En door krampachtig proberen vast te houden wat je om te beginnen nooit hebt gehad is natuurlijk helemaal dom. Duzzzzz, LOSLATEN.Ik kan het aanraden, het verrijkt mijn leven op het ogenblik op een manier die ik niet meer voor mogelijk had gehouden.Hormonen laten zich niet temmen, dat is een ding dat zeker is, maar hoe langer je er tegen blijft knokken, en probeert vast te houden aan wat er was, hoe moeilijker je het jezelf maakt.

Overigens zijn er dingen die je beter wel kunt vasthouden.....
 
Anders krijg je dit, en dat is het raadplaatje voor vandaag. Wat is het?!?!?!

Tip van de dag: Ook loslaten moet je doseren......


3 opmerkingen:

  1. ....Heeft er iemand stiekem in mijn ziel gekeken??

    Mooi stukje blog-werk Irene!


    Raad het plaatje....... ?? Geen idee,kleeft het?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ehhhmmm nog even denken.......jaaaaa ja ik weet het..
    Is het soms een lekkende Colafles ?

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ehhhh, hmmm, heb jij soms inside information?!?!?!?

    BeantwoordenVerwijderen