donderdag 23 september 2010

Volle maan en kriebels

De hele dag kriebelde het al: "Ooooo wat een lekker weer, helemaaaaal geen weer om te werken!" En dat op 22 september... Het voelde heel sterk als laatste-kans-kriebels.Wie weet, misschien wel de laatste mooie warme dag van het (na)jaar.En aangezien ik allergisch ben voor gemiste (laatste) kansen heb ik dochter maar gesmst:

Wat een weertje hè! Gaan we na mijn werk er nog een beetje van genieten? Xx

En die was er gelukkig wel voor te porren. Dus snel thuis wat te eten bij elkaar gezocht.Twee omeletten gebakken, brood en beleg, picknicksetje en wat te drinken bij elkaar gescharreld, fototoestel mee, en op pad.
We zijn aan de Lek beland. Er liep een trappetje de dijk op, en die bleek aan de andere kant weer naar beneden te gaan, naar een piepklein strandje met een picknicktafel. Precies wat ik in gedachten had!

En daar hebben we heerlijk onze boterhammetjes opgepeuzeld, en nog een poosje gezeten.
Ik had ook nog een boek mee-
genomen, maar dochter kan niet zo heel erg goed stilzitten, dus die zat binnen no-time in de dichtstbijzijnde boom. Even kijken of ze het huis van haar vader kon zien!

Aangezien al een stukje op weg waren in mijn ritje van afgelopen zaterdag stelde ik voor om haar de mooie route langs de Vlist te laten zien. Goed plan! Op naar de pont van Schoonhoven dus. En toen we daar stonden te wachten, kwam dochter met een alternatief plan. "Zullen we even een bakkie gaan doen bij Q?" Die woont nl in Schoonhoven, vandaar de plotselinge vraag. "Ehhh, ja, ehhh, waarom eigenlijk niet?" Dus dochter gebeld naar Q, maar die nam niet op.Maar zijn vader zou het ook best gezellig vinden als we langs kwamen verzekerde dochter mij, laten we maar gewoon even langsrijden. Dus wij op weg naar Daddy Q, zoals ik hem spontaan doopte.Was misschien niet zo heel erg slim, want sinds die tijd zit ik al met dat nummer van Boney M in mijn gedachten ( Daddy Cool )


Ik zou vanavond eigenlijk nog met mijn vriendin bellen, om eindelijk,na onzer beide vakanties lekker bij te kletsen, maar dat is er niet van gekomen. Want het ene bakkie leidde tot het andere, tot een glaasje fris, en nog ene glaasje fris, enne, we zijn er nu toch, dus doe nog maar een glaasje fris 

Het is uiteindelijk een super gezellige avond geworden, waar zelfs de kalender bij gepakt is, om een afspraak te maken voor een gezellig dagje België. Vogeltjesmarkt, en spareribs eten in Gent.

Het was inmiddels al helemaal donker eer we naar huis gingen. Alhoewel, donker? Dat viel best mee, het is volle maan! En wat is dat toch prachtig, en wat geeft dat een licht, zo tussen de weilanden in. Over de weilanden hing een lage mist, die dus aardig oplichtte door de volle maan. En wat ruikt de wereld dan toch lekker!!! Alles bij elkaar was het een heerlijke dag, genieten voor alle zintuigen....


Tip van de dag : Carpe Diem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten