dinsdag 21 september 2010

Jammie, spruitjes!

Het gebeurt niet zo vaak in huize Hetlevenisleuk, dat er echt gekookt wordt. En daar is een reden voor. Een hele goede reden zelfs. Niet voor niets hangt er in mijn keuken een mooie sticker
 
Dus vandaag liep ik met de hele dag al te verheugen. het rundvlees was in de aanbieding, en ik had er hele echte spruitjes bij gekocht. Na mijn werk op mijn gemakje bij de tv de spruitjes van hun jasje ontdaan ( Jaha, ik had niet schoongemaakte spruitjes gekocht!!!) en dochter ging aan de gang met het rundvlees. En om het helemaal compleet te maken hadden we echte arepels, zoals dochter gisteren al smste. Geen puree uit een pakje, niet voor het gemak rijst of spätzle ( wat overigens ook zalig is hoor) erbij, nee, echte arepels dus. Een feestmaal in huize Hetlevenisleuk

Maar ja, het zou huize Hetlevenisleuk niet zijn als het toch weer net even anders ging dan gepland. Dochter had nl mijn harde schijf geleend..... Om de foto's nog eens door te spitten. En ja, van het één komt het ander, en zo wist ik ook nog ene flinke stapel foto's in de kast....Al gierend en genietend zaten we dus oude foto's te kijken. Je weet wel, die blote baby op een rendiervelletje, en ooooo ben ik ooit zo slank geweest?!?!? Slank? Nou zeg maar gerust anorexia zeg! "Hoor jij ook wat?"vroeg ik op een gegeven moment aan mijn dochter. 

Al onderzoekend liep zij door het huis, en kwam daar de al drooggekookte spruitjes tegen....Ze waren nog net niet helemaal zwart, vandaar dat mijn brandalarm het nog had laten afweten, anders had ik wel geweten dat het eten klaar was. Snik, geen spruitjes dus....Gelukkig hadden we nog twee maaltijdsalades in de ijskast staan en zijn we maar lekker verder gegaan met oude foto's kijken. Ik mis er nog heel veel, toch eens aan ex vragen of hij die meegenomen had......

Wat zeg je? Ooooo jullie willen nu ook wel eens wat van die foto's zien!!! Ok, twee dan....


 Is ze niet schattig......

Ik geloof dat ik hier dus half zo breed was als ik nu ben.... Maar ja, het is dan ook 25 jaar geleden.....Niet te geloven dat ik toen vond dat ik dikke (boven)benen had.......

Tip van de dag: Bewaar foto's kijken voor een regenachtige zondagmiddag, enne, eet smakelijk 

1 opmerking:

  1. Hahaha, doe dat dan ook niet !! (echt koken bedoel ik LOL) Hier wordt op het ogenblik heerlijk gegeten, Inge 4 dagen weg, dus 4 dagen roerbakprutjes met rijst enco, mjammie ;-) Enne .... creepie hoor, zo slank hoef je voor mij niet meer te worden ....

    BeantwoordenVerwijderen