donderdag 9 september 2010

Even bijpraten

Zo, mijn eerste *werkweek* zit erop. Nou ja, sort of, want gisteren heb ik de middag vrij gekregen ( ehhh, ok dat sort of, want dat betekent concreet 2 uurtjes eerder naar huis) zodat ik zondagochtend kan werken. Poppetjes schuiven heet dat!

Maar goed, daar wilde ik het eigenlijk niet over hebben.Ik had al eerder geschreven, Cold Turkey aan het afkicken. De eerste drie dagen had ik nergens last van. Voelde me prima. Maar sinds maandag beginnen er toch wat kleine dingetjes te gebeuren. ik merk bijvoorbeeld dat mijn hoofd wat *fuzzy* en informatieverwerken gaat niet helemaal naar mijn zin. Verder moet ik zeggen dat de buien wel meevallen. Wel emotioneel op momenten dat het eigenlijk niet nodig is/uitkomt, maar niet neerslachtig ofzo gelukkig.

De vakantie was best vermoeiend, we hebben zoveel gereisd, dus het was zeker geen uitrustvakantie, maar ik merk wel dat het me een emotionele oppepper van heb ik jou daar heeft gegeven. Dat had ik ook wel nodig.De vermoeid  valt me toch nog wel wat tegen. Werken vergde al weer heel wat van me, en ik wil nog zoveel doen, maar de dingen kosten me zoveel moeite. Nou ja, ik heb voor mezelf besloten dat ik de L voor laat gaan op alles. Niks meer even doen, maar Leven. Wel heb ik dus lijstjes. En als ik dan energie heb, dan pak ik iets van dat lijstje. Uiteraard wil ik nog wel heel veel. Mijn foto's uitzoeken bv. Gisteren heb ik het wel voor elkaar gekregen om de foto's uit te zoeken voor mijn aanbod van Veronica voor gratis printjes. Dus die zijn onderweg!

Alles bij elkaar valt het me niet tegen, maar ook niet echt mee. Had natuurlijk stiekem gehoopt dat ik na een goeie maand pillen al mijn klachten zo'n beetje kwijt zou zijn, maar dat is helaas niet het geval. Duzzzz de mallemolen van de gezondheidszorg maar in. Brrrrr als zuster ben ik daar natuurlijk hogelijk allergisch voor . Maar goed, ik moet ook lief zijn voor mezelf, ik ben het waard om goed voor te zorgen. Als ik het al niet doe, wie doet het dan????

Samengevat : Emotioneel/gevoelsmatig best wel tevreden. Ik kan weer lachen om situaties die minder leuk zijn, en dat doet me deugd.jank zo af en toe nog steeds om niks, dus dat vind ik minder.  Lichamelijk valt me tegen. Energie laat het weer gelijk ernstig afweten, en ik wil zoveel! Er is nog ruimte voor verbetering, da's duidelijk!

Tip van de dag: Lief zijn voor jezelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten