donderdag 1 september 2011

En weer verder

Donderdag en vrijdag staan voorlopig in het teken van klussen.Dus vanmorgen was het weer zover. Klusjesman was eerder deze week nog een keer langs gekomen om mijn keuken nog verder te demonteren. In tegenstelling tot wat ik gedacht had moet er toch e.e.a. aan de water en elektra gebeuren.Niet dat Klusjesman zijn hand daar voor omdraait, maar het moet toch allemaal gebeuren.

Dus vandaag eerst plan de campagne, en daarna, boodschappen doen.

En daarna gebeurt er dit....


En tja, dan ben en blijf ik een vrouw, en die lopen altijd over van gevoelens. Dus op dit moment krijg ik even het gevoel -DIT KOMT NOOOOIT MEER GOED-

Gelukkig werkt mijn verstand toch ook nog wel en weet ik gewoon dat er over een poosje een prachtkeuken staat. Door overleg van Klusjesman en scooterbuur ( die toch ook nog steeds een oogje op  het werk gooit, en waar nodig een handje helpt) besluiten de heren ook nog toch de waterleidingen vanuit mijn boiler ( die idd verschrikkelijk lelijk hun aanwezigheid opdringen) te verleggen, zodat ze strakjes prachtig achter een wandje wegvallen plus dat ik toch een mooie kraan vanuit het blad krijg ipv dat lelijke ding uit de boiler.

En stiekem bekruipt me een beetje de gedachte- waar heb ik dit allemaal aan verdient?!?!- Er worden hier echt bergen werk verzet!

Overigens hadden we nog wel een echt huize -hetlevenisleuk- momentje. Uiteraard was Klusjesman zo slim geweest om de waterleiding voor het klussen af te sluiten, maar waar hij geen rekening mee had gehouden was de leeftijd van mijn boiler. Het schijnt dat moderne(re) boilers een soort automatisch sluitklepje hebben als je ze uit zet, maar ja, dat heeft de mijne niet, dus toen we de kraan er af tikten stroomde er ineens een hele boel(heet!) water uit de ene pijp. Shooooot, een boiler is 50 liter!!! Gelukkig stond er een halve lege emmer in de buurt, en ik stond binen no time in de badkamer en griste de andere emmer uit het gevulde bad ( moeten toch zo af en toe naar de toilet ) zodat we de boiler in afwisselende emmers gelukkig gewoon leeg konden laten lopen.

Je denkt altijd dat je aan alles denkt

Overigens is het werk door alle boodschapjes doen enz enigzins uitgelopen, dus dat betekend één nachtje zonder water. Och, er zijn landen waar ze blij zijn als ze een keer water hebben, en met ene gevuld bad voor de toiletgang en een paar flessen water voor koffie en thee lukt dat allemaal wel hoor

Verder ben ik zelf ook niet helemaal nutteloos geweest vandaag. In de keuken kon ik gewoon niet veel doen. Gaan staan schuren als iemand zo bezig is aan de waterleiding is ook niet erg sympathiek, en bovendien had ik er ws niet eens bij gepast. Maar goed, zoals ik begin dit jaar al schreef, mijn luchtkasteel staat op instorten, genoeg karweitjes. Zo waren bij de Formido de toiletbrillen in de aanbieding, en heb ik bij de gamma gelijk een nieuwe stang voor mijn douche gekocht. En die heb ik beiden helemaal zelf gemonteerd. Voor de laatste moest ik zelfs een gaatje boren, en ook dat is helemaal gelukt

Tja, en verder. Beetje dingen beethouden als er gezaagd moet worden enzo.Maar da's ook nuttig!

En dan gaan we zo eten bij scooterbuur. Die was zo lief, omdattie wist dat het vandaag niet meer gaat lukken met water en gas, om te vragen wat voor plannen voor eten we hadden.

Tip van de dag: ieder doet wat hij/zij kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten