woensdag 28 september 2011

Nagekomen

Afgelopen zondag, op de verjaardag van mijn nicht, waar de taarten trouwens dus echt helemaal zelf gemaakt waren door mijn zus en haar dochter ( was ik ff vergeten te vermelden, dom,dom,dom), kreeg ik nog een cadeautje .Was nog voor mijn verjaardag. Op 15 augustus was het nog niet binnen, en aangezien wij in de familie allemaal heel goed kunnen onthouden, alleen niet zo lang, lag het nog steeds bij zus in huis.


Ze had het perfecte cadeau gevonden, wist ze 15 augustus wel al te melden, en idd, wat een geweldig cadeau. Een Moleskine Passions Journal Neeeee, ze hadden hem niet over scootertochtjes, maar wel van één van mijn andere grote passies, nl, een Film Journal. Echt super leuk natuurlijk, omdat ik toch wel tamelijk frequent de bios bezoek

Dinsdag is altijd een leuke dag hier in Rotterdam, want dan is de Sneak Preview. Maar ik loop op de zaken vooruit. Met die pas vind ik het vaak gewoon ook heel handig om maar gelijk meerdere films te kijken, als het enigzins mogelijk is. Dus voor de Sneak ( waar ik overigens door dubbel boeken van dochter alleen heen moest!) nog maar een andere film gepakt.

En dat was Isabelle. Omdat de inhoud nogal schokkend blijkt te zijn van de trailer ( ik moest mijn geboortedatum invullen) plaats ik alleen maar een foto. Tevens de eerste film die ik in mijn Moleskin Film Journal heb vastgelegd. Leuk hoor, de pagina is onderverdeeld in diverse onderwerpen, zoals titel, acteurs, regisseur enz.







Zo
ziet
dat
er
dan
uit.





Je kunt dus onderaan ook gelijk aangeven hoeveel sterren je de film waard vindt. Nou, in dit geval vind ik hem dus zeker 4 sterren waard, al twijfel ik nog ene klein beetje of ik er niet zelfs 5 van maak. Overigens is een verfilming van een boek van Tessa de Loo, en laat ik die nou op mijn GBD ( Grote Boeken DVD) hebben staan. Overigens dacht ik dat ook van de Gelukkige huisvrouw van Heleen van Rooyen, maar dat vond ik niet te pruimen als boek. Maar goed, is de moeite van het proberen waard natuurlijk.

Mijn boekenlijst wordt wel alsmaar langer, aangezien ik de laatste tijd weinig tijd en rust heb om te lezen, maar goed, er zitten twee weken vakantie aan te komen ( die vast grotendeels aan de keuken op gaan----> die komt 5 oktober!)

Maar weer even terug bij het onderwerp, Isabelle was dus een keigoede film, en zeker een aanrader.

Dat kan helaas niet gezegd worden ( nou ja, wat mij betreft dan) van One Day.



Hij staat nog niet in mijn Journal, maar als ik nu een review moet schrijven, dan komt er iets van: Aardige tv-film, voor als je echt niets beters te doen hebt. Een romantisch/drama, met de altijd charmante Anne Hathaway in de hoofdrol. Kortom, niet onaardig, maat zeker geen vier sterren waard.Er liepen ook heel wat mensen weg. Maar ja, dat heb je bij een sneak preview, de ene is wat beter dan de andere, Aangezien ik cinematisch een tamelijk hoog kliko gehalte heb, zal ik niet zó snel weglopen,maar om deze film nu met voorbedachte rade te gaan zien, nee, dat zou ik dus niet aanraden. Volgens mij komen er de aankomende tijd veeeel leukere/spannendere/interessantere films uit.

Tip van de dag: Hou een journal van je passie bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten