donderdag 8 september 2011

Kastje, muur,kastje, muur, kastje.......

Oi, wat gaat het leven toch ineens hard. De tijd vliegt voorbij eer ik er erg in heb. Ik, die de L zo belangrijk vind in Leven, want als je die vergeet, dan wordt alles   even, en dat is toch niet de bedoeling. Maar ja, zo met het werk, de GV ( groter verbouwing) en dan plotsklaps ook nog eens een nieuwe liefde in je leven, gaat de tijd om te bloggen wel eens finaal langs je heen.

Gisteren dus weer grote inkopen gedaan. Zwager was bereid te rijden, dus dan moet je je slag slaan. Blijkt er bij de Praxis dus nog een KTC lid te werken, die spontaan zijn personeelspasje aan mij afstond. Keching, 15% korting

Momenteel leef ik hier nu op de piek van het klussen. Overal staat wat, gereedschap, klusbenodigdheden, dozen met spullen uit de keuken. En verder komt een klus zelden alleen en leer je daar het kastje en de muur aardig door kennen.

Mijn verwarming lekt.....Afgelopen vrijdag huismeester er al bij gehaald, firma gebeld , ik zou worden teruggebeld. Maandag niks, dinsdag niks, woensdag niks.... Vandaag dus weer huismeester gebeld, en ja hoor, de verwarmingsfirma kwam zelfs vandaag nog langs. Maar ja, zij konden niks voor me doen, want de lekkage zat bij de warmtemeter, en dat is een andere  firma. Deze gebeld, kreeg eerst een enigzins chagrijnige dame aan de telefoon, maar we kwamen er gelukkig toch uit, en ze verbond me door. Dat kostte wat tijd, en in die tijd vertelde ik dus tegen mijn klusman op z'n Rotterdams dat de dame die ik aan de telefoon had nou niet zoooo vriendelijk was. Maar dat zul je altijd zien, toen was de verbinding wel ineens gelegd. gelukkig had ik een zeer vriendelijke en vrolijke man aan de telefoon. Die zou regelen dat er binnen een kwartier nog een monteur aan mijn deur zou staan.

Daar had hij geen woord van gelogen, want idd, nog geen kwartier later ging de bel, en stond de monteur er. Na enig gepriegel en gedoe, wist die me echter te vertellen, dat mijn lek niet in de warmte meter zat, maar er net naast, dus dat dat toch werk voor de vorige firma was......

Dus die weer gebeld, hele gevalletje nog maar eens uitgelegd...

En dan even terzijde, maar niet onbelangrijk: Ik ben niet zo'n held met bellen. Ik vind het eigenlijk  altijd een beetje eng en heb er ook ( daardoor?!?!?) een hekel aan.Dus je snapt, ondanks de ontzettend aardige leuke jonge man die ik aan de telefoon heb gehad, en overigens overwegend aardige dames, dat ik langzaam maar zeker een beetje gefrustreerd begon te raken.

Maar goed, ik hing dus weer aan de telefoon met firma 1, die mij, na enig overleg binnenskamers, wist te vertellen dat zij dat helemaal niet op gingen knappen, maar dat dat voor de woningstichting was. Zij zouden het doorgeven, ik zou gebeld worden voor een afspraak......Maar ja, dát was mij een week daarvoor ook beloofd, dus heb ik toch de woningstichting zelf ook maar even gebeld. Die hebben gelijk weer naar firma 1 gebeld, maar, zij konden pas wat doen als de mail met het hele verhaal van die firma binnen was. Ze had er wel wat druk op gelegd dat dat dan ook wel snel doorgegeven moest worden.

Als alles goed gaat wordt ik morgen gebeld voor een afspraak....

Op dat moment zat ik enigzins te flippen. Pffff dingen waar ik geen vat op heb, daar kan ik toch maar slecht mee omgaan. Gelukkig liep de rust op twee benen binnen, en die kalmeerde me gelukkig wat.

Ik weet het, ik ken mezelf en als me dat even duidelijk gemaakt word, dan schieten de woorden me ineens weer te binnen:

God give me the strength to change what I can't accept 
and to accept what I can't change

Vertrouwen. Het gaat goed komen. Geduld, ze hoeven niet te hakken in mijn vloer, dus of ze nou rap komen of dat het langer duurt,de vloer kan gewoon geëgaliseerd worden. Laat het maar los, alles zal reg kommen!

Wow, op zich heb ik niks tegen de chaos die klussen met zich mee brengt. Goed excuus om lekker niks aan je huishouden te doen, het heeft toch geen zin. Maar dit soort dingetjes, daar heb ik toch wat moeite mee.

Aangezien ik dit weekend ook nog moet werken heeft de rust op twee benen morgen een hele klusvrije dag voor mij bedongen. Straks lekker met de benen omhoog tv kijken ( zal het lukken die film afkijken?!?!?) en morgen helemaal nergens aan hoeven denken!!! Ik ga me er nu vast op verheugen

Tip van de dag: Alleen rust kan je redden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten