vrijdag 30 april 2010

Dagje film

Vandaag maar weer eens een paar filmpjes gepakt.Door de drukte rond de fair eigenlijk weinig tijd gehad om naar de film te gaan. Maar vandaag was er eigenlijk een geschikte dag voor.Ik had geen zin om me ergens in een koninginnedagdrukte te begeven,en vanmorgen had ik eindelijk mijn boek uitgelezen. De opties waren: Aan één van de leuke boeken beginnen die ik van mijn vriendin mee had gekregen, en naar de film gaan. En aangezien dat boek nog wel blift liggen heb ik maar voor de film gekozen.
Ik ben om 15:20 begonnen met : Hoe tem je een draak 3D Helaas geen 3d meer in de originele versie ( Engels), maar met een tekenfilm heb ik niet echt bezwaar als hij nagesynchroniseerd is. Ik had hem trouwens toch al in het Engels gezien, alleen wassie toen niet 3D


Ik hou wel van dit genre, maar ja eigenlijk hou ik wel van heel veel verschillende genres. Maar gaaf getekend alle draken en daar ben ik sowieso een fan van :-) Verder uiteraard wel beeetje cliché matig verhaaltje. Buitenbeentje die blijkt beter inzicht te hebben dan degenen die doen wat er al jaren zo gedaan werd. Maar goed, dat mag de pret toch niet drukken.

De volgende film waar ik heen ben gegaan was om 17:50, De gelukkig huisvrouw.De trailer al regelmatig gezien, en die had mijn interesse al gewekt.

Het was dan ook een zeer aangrijpend verhaal, waar veel herkenbaars in zat.Wel een Nederlandse film, dus voor de eerste minuut voorbij was, was er al een tepel te zien, en er zat tamelijk wat functioneel bloot in. Maar goed, als je het feit meeneemt dat ze zwanger proberen te raken, oké, dan mag het. Nadat het kind eenmaal geboren is en *de gelukkige huisvrouw*  opgenomen is, is het voorlopig even afgelopen met het bloot, tot op het einde, als alles weer goed aan het komen is. Prachtig psychologisch drama, waar ik als ik eerlijk ben zelf hier en daar een traantje bij heb gelaten.
Als laatste zijn we, want toen had dochter zich inmiddels bij me gevoegd, om 19:50 Kick Ass gaan zien.


Ontzettend veel humor in de film, aardig droog zelf regelmatig. De film begint met een verteld verhaal door de superheld, waarin hij oa zegt :" The only superpower I have is being invisible to the girls" Verder ook wel erg veel actie, en zelfs vrij grove actie en beelden, maar ik vond het wel in het geheel van de film passen. We hebben er in iedergeval allebei erg van genoten
Ik heb in iedergeval weer genoten, en ga nu lekker mijn bedje op zoeken. Nog genoeg te doen dit weekend.

Tip van de dag: Zo'n Path'epas is echt leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten