vrijdag 16 april 2010

Zet eens een boompje op

Zit je net even te spijbelen van je huishouden, komt er een mailtje van je dochter binnen. Na de tamagotchi ( weet iedereen het nog? dat digidiertje?!?!?) is er nu ook een treemagotchi. Je schijnt dus een heel bos te kunnen bouwen, tenminste, als je genoeg mensen gek krijgt om in jouw bos ook een boom neer te zetten.Het is ook nog een soort van *goed doel* heb ik begrepen. Hier een kleine uitleg:

Wat is Treemagotchi?

Treemagotchi helpt jou om samen met anderen de duurzame dingen te doen die je al van plan was. De wereld verbeteren dus, maar dan snel, makkelijk en leuk.

Iedereen die meedoet, krijgt een eigen boom. De boom groeit en bloeit als je duurzame acties uitvoert. Je eigen kabouter helpt bij de verzorging. Je kan de boom planten op hyves, facebook of je eigen website en de bomen van je vrienden uitnodigen in jouw bos.
Elke twee weken krijg je een oproep om een online actie uit te voeren. Met een paar keer klikken ben je klaar. En als je meer wil doen kan dat ook. 
Waarom Treemagotchi?

Er bestaat een directe link tussen wat wij doen en hoe de wereld er voor staat. Veel mensen willen dat een duwtje in de goede richting geven. Maar soms is het moeilijk om te weten waar je moet beginnen of vraag je je af of het wel zin heeft. Treemagotchi brengt heel veel goede initiatieven en heel veel goede mensen bij elkaar. Doordat we samenwerken, wordt er echt wat bereikt. En daar staat Treemagotchi voor: op een luchtige manier de handen ineen slaan voor een betere wereld!


Ik heb de acties voor deze maand uitgevoerd. Best wel leuk, en zelfs nog leerzaam. Het is dus met name om het milieu te beschermen. Deze actie gaat over papier. Hoofdactie is om de papieren telefoongids af te zeggen. Dat heb ik gelijk maar gedaan. Ik zoek mijn telefoonnummers toch altijd op de computer op, veel makkelijker, en wat moet je dan idd nog met zo'n telefoongids ( en gouden gids) Het is dus duidelijk een site die je gewoon bewuster maakt, en dat vind ik eigenlijk een hele goeie opzet Okok heb ik een lettertype gedownload, die zou inkt moeten besparen..... Nou ja, grappig toch. Verder was er nog een kwisje met wetenswaardigheden over papier.

Ik ben om, leuk initiatief
Tip van de dag: Plant eens een boompje ( bij voorkeur natuurlijk in mijn bos!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten