zondag 4 april 2010

04-04 Waarom dit blog

Na een een hele middag heerlijk (^%&@$#) crea bezig te zijn geweest, en enkele malen de helpdesk ( mijn zus!) lastig te hebben gevallen is het dan eindelijk gelukt. Mijn blog ziet er LEUK uit.

En dan nu het beloofde verhaaltje waarom ik met "Hetlevenisleuk"begonnen ben.

Soms (vaak?!?!?!) is het leven natuurlijk helemaal niet zo leuk, en dat was het ook niet toen ik hiermee begon. Ik ben van nature echter een opgewekt en optimistisch persoontje, dus wilde ik mijn leven graag weer leuk maken. Door een kleine medische misser ben ik in een enorme depressie terecht gekomen, die gelukkig met  antidepressiva goed te bestrijden was. Alleen was het afkicken van dit middel weer minder leuk, en daarom ben ik toen dit blog begonnen. Gewoon om weer eens even bewust te genieten van de kleine leuke dingen die het leven te bieden heeft. Leuk hoeft niet groots en meeslepend te zijn. Dat kan ook zijn :
-genieten van de knoppen in de bomen, omdat je dan weet dat de lente er weer aankomt
-zien dat wat je typt iedere minuut opgeslagen wordt, dus nooit meer door een foute toetsencombinatie je hele verhaal kwijt zijn!

Dat is dus in het kort waarom ik toentertijd met bloggen  begonnen ben. Mijn depressie was hormonaal, en aangezien ik op de bevallige leeftijd van 44 jaar balanceer blijven die helaas regelmatig opspelen. Ik zit op mijn manier tegen de overgang aan, die zich bij mij uit in af en toe verschrikkelijke stemmingswisselingen. Dus mijn blog blijft ontzettend noodzakelijk!Al is het alleen maar om zo af en toe de lol van het leven te blijven inzien.

Tip van de dag: Tel wat je hebt, niet wat je mist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten