dinsdag 27 april 2010

Magic

Vandaag een blogje over de magie van Hetlevenisleuk.Waar dit blog eigenlijk voor bedoelt is, en hoe het dan werkt.Of in ieder geval hoe het zou moeten werken, want helaas, het werkt niet altijd....

Vandaag echter verrassend genoeg wel dus de moeite van het beschrijven waard

Laten we beginnen bij het begin. Mijn gezellige hormonen..... Ik merkte het verleden week al, maar had steeds niet eens tijd om in mijn agenda te kijken. Dat had ik wel van het zondag. Door de drukke voorbereidingen van de fair had de blijkbaar PMS toch wat minder de kans gekregen.Maar zondag stond mijn dochter met tranen in haar ogen voor mijn neus. Neeee niet schrikken, het was omdat ze haar knal blauwe lenzen ingedaan had voor de fair, en ze lenzen al weer een tijdje ontwend is.Maar goed, daar dachten mijn hormonen anders over en ik zat bijna te janken. Kan er zo slecht tegen in mijn PMS week, dan hoef je maar BOE tegen me te zeggen en ik ben van slag/in tranen, en dochter met tranen in de ogen is dan dus duidelijk de druppel.Uiteraard stonden dochter en ik even later samen te lachen, ik door mijn tranen heen om de belachelijkheid van het geheel. Zo'n leuke dag in het vooruitzicht en dan toch hebben die maffe hormonen de overtoon. Snap je toch helemaal niks van!!! Maar inderdaad opoe stond eraan te komen, dus het was ( gelukkig) toch echt PMS!

Maar goed, PMS geweken, vandaag nog geen opoe, maar wel al ernstige verschijnselen. Niet kunnen slapen is er daar één van, dus korte vaak onderbroken nachtrust, denk dat geen mens daar vrolijk van wordt. En dan gaat het beginnen. En nu zal ik de magie van Hetlevenisleuk toepassen.... De magie zal ik een mooie paarse kleur meegeven......

* Met verkeerde been uit bed gestapt ( ergo, al chagie voor er nog maar wat dan ook gebeurd is door die $#@% hormonen) Door slechte nachtrust al lekker vroeg wakker en op ( en dat was nodig omdat...)
*Gisteravond scoot de geest gegeven, shoot, ik moet fietsen. Gelukkig is het zalig weer.
*$#%$$R@$# oplaadsnoertje van MP3 speler niet compleet, dus geen MP3 speler onderweg De vogels zingen hun hoogste lied, dus wie heeft er muziek nodig?!?!?
*Wat ruikt het zalig in het bos, en schijnt het zonnetje weer prachtig over de sloot waar de ochtendmist nog boven hangt
*Er staat een naam in mijn agenda, aan collega's gevraagd of zij nog wisten wat die daar deed, want ik kon het zelf echt niet meer vertellen Dat was de naam van stagaire die vandaag met me meeliep, gezellig samen op pad, dus chagrijn geen kans
* Scoot wil eeeecht niet meer starten, zelfs niet met kickstart Dochter heeft ook een scoot, en sleeptouwtje van de vorige actie zat er nog op.

Dit is een beetje in het kort hoe de magie van Hetlevenisleuk (zou moeten) werkt ( en). Zoals ik in het begin al schreef, het lukt niet altijd, en dat hoeft ook niet. Een dagje tussendoor gewoon flink de pest in hebben als alles niet gaat zoals je wel zou willen is ook wel eens nodig(?!?!?, nou ja je snapt het wel) maar vaak werkt het wel zo. Negatieve gedachten trekken elkaar aan en vermeerderen zich nog sneller dan muizen, maar positieve gedachten maken een dag een stuk dragelijker en leuker. Dus wie geef je meer de kans? Je bent de auteur van je eigen boek zeg ik altijd maar


Tip van de dag: Geef de magie de kans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten