maandag 26 april 2010

EFF 2010

Oftwel de Elf Fantasy Fair 2010, tiende editie. Het was weer grandioos. En het weer was ook grandioos. Om te feesten echt super de luxe, maar om foto's te maken toch weer het minder goede weer.Het felle zonnetje zorgde weer voor harde foto's en grote contrasten. Nou is fotograferen tegenwoordig niet meer mijn grote doel, dat laat ik aan de profi's over. Meestal mannen, met de één nog ene grotere camera( nou ja, oké, lens dan) dan de ander. En de één wat *brutaler* dan de ander. Sommigen zag je gewoon om je heen hangen, zonder dat ze durfden te vragen of ze een foto mochten maken, en anderen planten je bijna pardoes daar waar ze je hebben wilden en gaven flink wat instructies over hoe ze graag wilden dat je keek. Allemaal geen bezwaar. Voor mij is zoveel mogelijk gefotografeerd worden op zo'n dag  minstens zo leuk als de praatjes met iedereen over kostuums en hoe ze in elkaar gefrutseld of bijééngeraapt zijn.

Wat ik ook geweldig vindt is de mensen die zich echt in een bepaalde rol in leefden. Zo liepen we zondag Sneeuwklitje en de zeven slaafjes tegen het lijf. Nou ja, de laatste moest je er een beetje bij verzinnen, maar dát was niet zo moeilijk als je de eerste zag.....Uit het decolleté kwam wat borsthaar tevoorschijn, en een flinke five-ó-clock shadow kleurde zijn wangen. Super heerlijk prettig gestoorde gast, die de dag van zijn leven had. Geen pose was hem te gek, en hij wilde graag met iedereen op de foto. Vooral uiteraard met de andere aanwezige sneeuwwitjes!

Leuk is dan ook trouwens als je ergens gaat staan dat er dan gelijk heftig op los geklikt wordt. Iedereen wil dat shot maken, en iedereen ( de verkleedde mensen bedoel ik dan) draait gewillig nog even de andere kant op en kijkt al dan niet gewenst in de lens.

Nou valt het niet mee het iedereen naar de zin te maken. Zondag bv was het flink druk, en ja, ik neem heel wat ruimte in met mijn flinke rok. Op een gegeven moment liep er een niet verkleedde vrouw naast mij te mopperen: " Al die hoepelrokken, 't moest verboden worden" Dus ik reageerde gelijk terug: " Al die dreuzels, 't moest verboden worden, wat komen die hier eigenlijk dan ook doen?!?!?!" met een beetje verveeld plagerig stemmetje. En wat was het antwoord??? " Hoepelrokken kijken....... Nou ja. Wat had ze verwacht? Zij aan de ene kant van het hek en drie of vier hoepelrokken bevallig voor het kasteel paraderend? En verder ving vriend ook nog het volgende leuke commentaar op.Van een man die zelf wel enigzins verkleed was, maar die er maar niets van begreep dat al die mensen eigenlijk alleen maar kwamen om zich te laten fotograferen. Hm, ik geloof toch niet dat die meneer het helemaal begrepen heeft. Ik weet niet precies wat hij aan had, maar als hij re-enactment had verwacht, dan kan hij zich beter bij een LARP groep of middeleeuwse re enactment groep aansluiten en zich lekker in de vergangenheid wanen toen er nog geen fototoestellen waren!

Tja, waarover moet ik verder nog schrijven? Dat we zondag toen we bij elkaar zaten met dochter en nicht, allemaal met pruik op nog de grote pruikenwissel hebben gedaan. Tot grote verbazing van de fotograaf die een aantal foto's van dochter met haar prachtige blonde haardos had gemaakt. Toen ze hem aftrok was het wel een klein beetje een schok dat het niet echt was! Wel humor trouwens, want de drie pruiken stonden bij iedereen weer anders, maar die van mijn nicht stond ons werkelijk allemaal ( en die is eigenlijk van tante, kunnen jullie het nog volgen???)


Of ehhh, dat we boog hebben geschoten, en dat dat helemaal zo slecht nog niet ging. Oké, ik heb de roos niet geraakt, maar van de zes geschoten pijlen zaten er toch 5 in de ehhh hoe noem je zo'n ding eigenlijk????




Of de schattige elfjes die er natuurlijk ook rondliepen in alle soorten en maten???


Goed, het is denk ik zo wel redelijk duidelijk dat het een leuke dag is geweest. Dan ga ik nu snel aan de gang met mijn foto's, do dat die ook snel op webshots kunnen. Ik zal zodra ik daar klaar mee ben hier de link plaatsen

Tip van de dag: Laat je betoveren....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten