maandag 12 april 2010

Off day

Gisteren had ik een beetje last van een  -off day- Kan je wel eens hebben, en wie zorgt er dan voor je? Je beste vriendin natuurlijk. Al lekker over de msn zitten klessebessen en daarna heerlijk op spelpunt een potje klaverjassen. We waren aardig op dreef gisteren. Nou is ze natuurlijk niet voor niets mijn Sis-witch, maar we bleven op gezette tijden tegelijkertijd hetzelfde naar elkaar typen. Nou had ik al laten vallen dat ik enorme zin had om mega duur/lekker uit eten te gaan, en dat hoef ik in principe tegen mijn Sis-witch maar één keer te zeggen. Die is altijd wel te porren voor een goed etentje buiten de deur. Maar ja, haar vriend zou eigenlijk voor haar komen koken, en dan moest ik weer helemaal naar Utrecht, en ik had niet zoveel zin om als derde wiel aan de wagen erbij te hangen.....
Maar Sis-witch zou Sis-witch niet zijn als ze daar wel een oplossing voor had. En op een gegeven moment ging mijn telefoon. Iemand had opdracht gekregen om mij te bellen.En dat deed hij braaf. Wel enigzins tegensputterend, of moet ik zeggen achterdochtig, omdat hij een complot vermoedde.Ik was wel verrast, maar achteraf had ik het natuurlijk wel kunnen weten.Sis-witch weet heel goed hoe ze dingen voor elkaar kan krijgen 

En zo zaten we toch nog ineens met z'n viertjes in Utrecht bij de Japanner en werd mijn -off day- alsnog een -ToffE day-

 We ( ik ) hadden vreselijke mazzel, want we hadden de *knofloookchef*. In  dat betreffende restaurant zijn niet alle chefs even handig met de knoflook, maar deze dus wel. Eerst heel veel teentjes in kleine plakjes snijden. En als ik heel veel teentjes zeg, dan bedoel ik ook echt heel veel teentjes. Die worden vervolgens in een flinke hoeveelheid olie op de bakplaat *gefrituurd*


Op zich gaat het dan eigenlijk niet om de *knofloookchipjes*, al zijn die ook niet te versmaden, maar om de olie die daarvan overblijft, die zorgvuldig van de bakplaat geschraapt wordt om alles in te bereiden.

En de pièce de résistance is natuurlijk altijd de -Niets in die mouwen truc-
Die bewaren ze altijd zo'n beetje voor het laatst
Had ik het de hele dag een beeeetje frisjes vanwege gebrek aan zon, dat was al verdwenen tijdens de lekkere warme autorit naar Utrecht, en nu zeker wel!
En omdat we het niet konden laten onszelf ook nog getrakteerd op een zalig toetje, een lekker flensje ( uiteraaaard aan tafel gebakken) met fruit en ijs.
En natuurlijk ook de niets in die mouwen flambé truc  
 
Tip van de dag: Heb je een dipje, laat je vriendin het regelen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten