zaterdag 1 mei 2010

Chores

Soms vind ik Engels gewoon mooier of simpelweg doeltreffender dan Nederlands. Hoe dat komt weet ik niet precies. Misschien ben ik in mijn vorige leven inderdaad die Ierse schone geweest, al gaat die redenatie denk ik niet op, want als we het over vroeger hebben, dan spraken ze in Ierland natuurlijk Gaeilge, en geen Engels... Ehmmm Ann Boleyn dan? Whatever, feit blijft dat ik soms in mijn hoofd wel met Engelse woorden zit, en er niet eens de goede Nederlandse vertaling voor weet. De letterlijke vertaling van Chores is natuurlijk karweitjes, maar in mijn gevoel geeft chores nog een beetje meer het verplichte van de karweitjes aan .Goed, een hoop geneuzel over één woordje, en laat ik je nou zeggen dat ik eigenlijk een beetje kwijt ben waar ik precies over  wilde schrijven!!!

Vandaag is zo'n beetje opgegaan aan die *chores*, en uiteraard, maar ook dat hoort een beetje bij mij, zijn ze nog lang niet allemaal gedaan. Deels omdat dochter zich nogal eens onder haar chores uitwurmt, en deels omdat ik me veel te gemakkelijk laat afleiden.Net nog maar even de helft van die was opgehangen die nog in de machine zat van vanmiddag en de rest in de droger gefrommeld. Dan ben ik toch wel weer tamelijk tevreden over wat ik vandaag gedaan heb. Morgen had ik eigenlijk ook nog de hele dag om alle dingen die je dringend moet doen voor je op vakantie gaat te doen, maar er zitten al weer flinke gaten in de dag. Bezoekje aan vaders, die zich ineens helemaal niet lekker voelt, zeker nu hij weet dat ik een hele midweek op vakantie ga... En 's middags ook nog even naar Gouda. Weer zo'n afspraakje wat dochter tussen neus en lippen door geregeld heeft, omdat we toch al zo weinig te doen hadden. Dat wordt weer vroeg op staan. Je moet er tenslotte iets voor over hebben om er een midweekje tussen uit te gaan!

En dat is nog een hoofdstuk apart.....Voor het eerst eindelijk samen met dochter een kleine scootervakamtie geregeld. Eindelijk tegelijk vrij. Niet eens ene hele week, vrijdag hebben we helaas allebei hier al weer verplichtingen, dus het wordt zelfs een enigzins bekort midweekje vakantie, maar we hebben het voor elkaar. Allebei vrij, leuke accommodatie geregeld, midden in de bossen bij Mierlo, en dan kijk je naar de weersvoorspelling.... We hebben onze portie heksengeluk wel weer dringend nodig. Mierlo is hier toch zeker 138 km vandaan ( en daar zullen er vast nog wel wat bijkomen, want dat is een route berekening voor auto zonder snelwegen) en daar heb je toch minimaal drie uur voor nodig. En omdat ik die kant nog nooit uit geweest ben waarschijnlijk zelfs vier... En er wordt maandag niets anders dan regen, regen en nog eens regen voorspelt. We gaan het zien. Wie er wil duimen is van harte welkom, ieder beetje geluk en goede wensen kunnen we gebruiken.

Tip van de dag: Op vakantie gaan kost tijd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten