zondag 4 april 2010

04-04 Dit ben ik





Als ik er zo uitzie, dan ga ik onder de welluidende naam Lady Saphira, mijn fantasy alter ego. Ik ben een Drelf ( draak/elf) Dit is dus één van mijn hobby’s. Sprookjes en verkleden ( nee niet carnavallen dus!) zijn  leuk te combineren. Bovendien is mij altijd al verteld dat ik een hekserig typje ben, en is mijn grote passie draken, dus zo kan ik mij heerlijk uitleven.

Hou ik er in het gewone leven, waar ik trouwens onder de naam Irene bekend sta, er niet van om op de foto te gaan, op de fantasy parties heb ik daar totaal geen moeite mee. Ik begin inmiddels een aardige verzameling kleding te krijgen, het blijft leuk. Vast onderdeel van mijn kostuums is eigenlijk altijd een hoepelrok. Deze jurk is genaaid door mijn zus, hulde hulde hulde. Zelf naaien is en blijft absoluut geen hobby van mij, maar om mijn zus nogmaals te vragen zo'n creatie voor mij te maken kan echt niet meer.Inmiddels doe ik het wel, maar nog steeds met flinke tegenzin.( lees ook Naaien met je ex.......)  Als er iemand is die dit blog leest en ongelofeloos gek op naaien is, schroom vooral niet om een berichtje te sturen

Nou dacht ik lekker makkelijk knippen en plakken te doen, maar zo in anderhalf jaar tijd verandert er toch aardig wat in een mensenleven.

Stond toen na deze nummer één hobby paardrijden als volgende op de lijst, die is er nu helaas even vanaf. Ik vind het uiteraard nog steeds leuk, maar het carousselrijden heeft voor zijn charme helaas verloren. Daarom ben ik gestopt met paardrijden.


Sportief gezien stel ik niet zo heel veel voor, was mijn volgende zin, maar ook dat klopt inmiddels niet meer. In plaats van paardrijden bezoek ik inmiddels 2x per week de sportschool, en ben ik wonder boven wonder inmiddel spinning verschrikkelijk leuk gaan vinden. Verder doe ik al bijna 3 jaar aan yoga. Goeie *sport* voor mij, het is echt voor jezelf, en het gaat niet om conditie of grenzen verleggen. Maar het is zalig voor lichaam en geest. Een echte aanrader!

Verder ben ik dus dol op fotograferen, meest natuur, ik werk al met mensen, dus als ik er in mijn vrije tijd op uit ga hoef ik die niet zo nodig op de foto. Liever natuur, of  kastelen of ruines ofzo.

Dan lees ik erg graag, ik ben altijd met een boek bezig, soms gaat dat snel, soms ook niet, want tja, so much to do, so little time.........

En dan zijn we bij mijn volgende hobby gekomen, het verzamelen van mooie spreuken, quotes ed. En die hobby combineer ik dus met het fotograferen, zoals ik op 25 juni 2008 in mijn eerste blog al schreef. Inmiddels heb ik al twee kaartensets gemaakt.

Verder films kijken, muziek luisteren, maar dat vind ik niet echt hobby's, dat vind bijna iedereen wel leuk.Schreef ik in januari 2009 nog, maar het films kijken is ook tot een heuse hobby uitgegroeid, door de aanschaf van een Pathé Unlimited Pas

Werken wil ik trouwens niet onder hobby's zetten, maar ik verkeer in de gelukkige omstandigheden dat dat wat ik doe dat ik dat verschrikkelijk leuk vind. Ik ben wijkzuster en werk ook in een leuk team. Ondanks al het gemopper op werken in de zorg, vind ik het nog steeds heerlijk om te doen.

Kortom, ik heb genoeg om handen om mijn weekje vol te krijgen
Ow, trouwens, bloggen hoort trouwens ook tot mijn hobbies ;-)

Tip van de dag: Er zitten maar 24 uur in één dag
 


 

1 opmerking:

  1. Ja, leuker zo, je achtergrond ! En gave handtekening ;-) Wat betreft je poll, zie mail, echt supergemakkelijk !

    BeantwoordenVerwijderen