zaterdag 17 april 2010

Puur genieten

Wat een zalige dag.Heb er geen andere woorden voor. Vanmorgen begon het al zo prachtig. Ik moest dan wel werken, maar het vroege opstaan werd helemaal vergoed door het sprookjesachtige tafereel waar ik op werd getrakteerd. Het mistte. Niet zoals vorige week, toen alles op de 13de potdicht zat, maar alleen vlak boven de grond. Vanaf de 13de dus al een prachtig gezicht, want dan hangt boven de weilanden en het bos hier en daar mist. En toen ik door het bos reed was het helemaal geweldig. Het mistte niet zoveel dat je de blauwe lucht niet meer kon zien. Boven de vijver zweefden flarden mist, en door de mist scheen het licht diffuus over het bos heen. De zachte kleuren van de bloesem en het bruin/geel van het riet maakten het sprookjesachtige plaatje compleet.

Als je dag zo begint, dan kannie toch niet meer stuk?!?!?!

Misschien ook onder invloed van het heerlijke weer was er niemand lastig en heb ik heerlijk gewerkt.Druk genoeg om de werkdag snel voorbij te laten gaan, maar rustig genoeg om iedereen tevreden te houden over het tijdstip van de hulp. Wat wil je nog meer?

En om de dag af te maken, na afloop van mijn dienst met mijn vriendin afgesproken. Bij het pannenkoekenhuis afgesproken en daar op het terras wat gegeten met een glaasje rose erbij. En dat zijn mijn wangen nu ook. Het zonnetje is al best sterk!

Zo zie je maar, zelfs een werkdag kan heerlijk zijn.

Tip van de dag: Genieten kan altijd en overal!

1 opmerking:

  1. Mooie lay-out op Blogspot! mooie rustige opmaak



    Pannenkoeken doen het altijd goed.
    Vertel nog steeds aan iedereen over de Aziatische pannenkoek met Babipangang.Zo'n bijzondere smaak was dat.

    Groetjes,John

    BeantwoordenVerwijderen