maandag 7 maart 2011

PKT DVD voorvertoning, een intiem feestje

Het heeft even geduurd, maar daar istie dan eindelijk. De DVD van het PKT-concert.Na heel wat heen en weer gemail met de harde ( en organiserende) kern van Kayakfans , was het dan eindelijk zo ver, de voorvertoning van de DVD. Bob, Dirk, Jolanda, Robin en Peter hebben er echt een leuke happening van weten te maken. Hulde voor deze mensen, echt waar. Stukje worst, stukje kaas, wat chipjes en andere versnaperingen maken zo'n middag altijd juist net even intiemer en gezelliger. Bovendien hadden zij voor een leuke verrassing in de pauze gezorgd.

Wat, of beter gezegd, wie die verrassing was, werd bij binnenkomst al snel duidelijk.Hij zat aan de bar. Michael Robinson. De man die tijdens het concert na de nogal horkerige uitroep van de één of andere enigzins beschonken figuur : "En wie ben jij dan wel....????" alleen met zijn gitaartje de hele zaal muisstil en menigeen tot tranen toe wist te roeren met zijn Song for a Friend. Een ontzettend aardige man trouwens. Ier van oorsprong, en die hebben bij mij toch al een beetje een streepje voor, want dat land, daar heb ik al heel lang geleden mijn hart verloren!

Tijdens het concert totaal onvoorbereid, en toen heb ik trouwens sowieso mede door de beladen en soms bijna religieuze stemming geen foto's of filmpjes gemaakt, kwam dit prachtige nummer voorbij zeilen. Maar gisteren was ik dus wel voorbereid en heb ik het nummer wel kunnen vastleggen. Wel ben ik vandaag zo grondig geweest om even toestemming aan Michael te vragen. Leek me wel zo netjes. Eigenlijk per omgaande had ik al dit schattige mailtje terug:

Hi Irene,

Lovely to meet you Sunday. I loved your earlier review of the PKT so please go ahead and place the film on your blog.

Many thanks, love Michael.

Nou, is dat even leuk om te horen

Hier istie dan, wat herinneringen aan Pim en dan het ongelofelijk prachtige nummer Song for a Friend
( wel even het geluid opschroeven het is wat aan de zachte kant )

Na de pauze hebben we heel oneerbiedig flink wat door de muziek heen staan kletsen. Tja, hoe vaak ontmoet je nou mensen van jouw eigen generatie ( min of meer ) die van precies dezelfde muziek wild worden. En laten we eerlijk zijn, Pim had zo zijn projecten die wel lekker geld maakten, maar niet geheel de smaak van Kayak fans zijn. Dus daar kan je dan heerlijk doorheen kletsen. Geen artiesten die je voor het hoofd stoot, omdat het een DVD is. Met twee dames van ongeveer mijn leeftijd ( ik heb hun dag gemaakt want ze waren een pietsie ouder ) verschrikkelijk gelachen. Want een Pussycat, een Jose Hoebee, je wilt toch eigenlijk niet eens laten weten dat je het kent, maar uiteindelijk kun je heel de nummers meezingen. En we hebben trouwens spontaan besloten een Kayak-coverbandje op te richten, want we hebben met z'n drietjes heerlijk mee staan zingen op Ruthless Queen.

Na de vertoning van de DVD kwam ook het grootste gedeelte van de Kayakleden nog langs, om alle reeds lang geleden bestelde DVD's te signeren en een gezellig praatje met de fans te maken. Hans Eijkenaar, de nieuwe drummer is al net zo'n aardige man. Al moet je niet verwachten dattie lacht op de foto Maar hij vertelde dattie niet lang hoefde te twijfelen toen hem gevraagd werd om de nieuwe drummer te worden, toen ik hem vertelde dat ik zo blij was dat hij toegestemd had.

Ik heb zin in de zomer, maar de daarop volgende herfst en winter maken me ook niet meer bang. Dan hebben we Kayak weer om onze harten te verwarmen!

Overigens. In mijn enthousiasme over de gezellige middag vergeet ik helemaal te vertellen dat de DVD van een weergaloze klasse is. Het geeft de sfeer van het concert goed weer, mooie beelden, en een uitstekende geluidskwaliteit. Absoluut de moeite waard.

Tip van de dag; Ga eens kijken op de Kayak site Met een geweldige foto van de band!( eventueel voor het bestellen van de DVD klik links onder op de button pre order cd, dan kom je in de webshop terecht)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Irene,

    Wat een hartverwarmend blog! Erg fijn om te lezen hoe je deze geweldige dag beleefd hebt.

    Groeten,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig verwoord Irene!!!
    en wat fijn dat je het optreden van Michael hebt gefilmd.

    Helaas kon ik er afgelopen zondag niet bij zijn om weer even bij te kletsen met de Kayakkers en mijn KayaKvriendjes en vriendinnetjes.

    Maar jou verhaal en je filmpje maken veel goed !!!!!

    Axel

    BeantwoordenVerwijderen