maandag 14 maart 2011

I can see clearly now....

Jeetje, waar een mens al niet blij mee kan zijn. Soms ( ok vaak!) kan ik ook zo;n eigenheimer zijn. Ik kan zo moeilijk afscheid nemen van bepaalde zaken. Zo draag ik inmiddels al weer zo'n dikke zes jaar een helm met gevaar op eigen leven. Ik heb daar notabene nog een megacrash ( door vrachtwagen aangereden) mee gemaakt. Niet echt veilig dus.....

Maar ja, hij zit zo lekker, enne, ik ben toch niet van plan dat ( zo'n ongeluk dus) nog een keer over te doen. Helemaal niet van plan om nog eens te gaan liggen. Ik heb wel eens een nieuwe gepast hoor, maar ja, met een helm ben ik dus net zo'n ei als met schoenen. Die moet(en) gelijk goed zitten. En liefst uiteraard niet te duur zijn....

En dan ben ik ineens in één weekend overstag. Nieuwe schoenen én een nieuwe helm! Ik was vrijdag naar de stad gegaan met het idee dat het wel eens een lange tocht zou kunnen worden. Ik ben niet zo snel tevreden met schoenen en ik heb een kleine afwijking in mijn voeten, wat het nog wat moeilijker maakt. Maar ja, ook mijn schoenen gingen al bijna drie winters mee, dus die waren echt wel aan vervanging toe. Buiten dat ze er niet echt mooi meer uitzagen, ( ik heb echt, echt maar één paar schoenen waar ik sort of altijd op loop, nou ja, behalve dan onder een rokje ofzo natuurlijk!)  vielen ze nu ook een beetje uit elkaar, dus ik moest echt!

Was ik toch binnen het half uur, in de eerste winkel die ik betrad geslaagd! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En ze lopen echt heel lekker, dat kan ik wel vertellen

En eigenlijk dus net zo als dat ongeluk dat zelden alleen komt, kwam dit kleine wondertje ook niet alleen. Zaterdag bij de Lidle bleken ze allerhande motor artikelen te hebben, incluus prachtige jethelmen ( oftewel een *potje*) Met de moed der wanhoop gepast, en offie voor me gemaakt was!!! Een super mooie helm, voor een zacht prijsje, mét een extra scherm erbij.

En dat is dus het mooiste. Ik kan weer zien!!! Jeetje, wat heb ik mezelf te kort gedaan met die oude helm met dat bekraste scherm. En on top of that wordt het ineens echt lente, wat een zalig weer, wat ruikt de lucht heerlijk, wat zingen de vogels vrolijk ( behalve die twee pokke scholeksters die schijnbaar weer een nest hier op het dak hebben gemaakt, je kunt ook een teveel aan lente krijgen...)Dochter en ik hebben zelfs net al heerlijk op balkon zitten eten!!!

Wow, het leven is ineens weer een stuk helderder.....

Tip van de dag: Durf afscheid te nemen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten