dinsdag 29 maart 2011

Plichtverzaken.....

Owwww jeh Het gaat hélémaal mis.... De hormoontjes in mijn hoofd blijven wel op orde, dat gelukkig wel, maar het lijf wil weer absoluut helemaal niet mee. Moe, moe, moe, het leek even wat beter te gaan, maar ik lijk wel weer een beetje terug bij af.

En dat betekend in dit geval: Geen blogs. Want de energie die ik heb gebruik ik om te leven, en er dan nog over schrijven, nee dat was vorige week net even te veel gevraagd. Maar ja, ik wil toch wel een klein beetje bijhouden wat ik zoal doe, dus hier vorige week in vogelvlucht.Ga er lekker voor zitten, want het wordt nu een uitgebreide 

Maandag:

Joepie!! De lente is begonnen, leuke foto's gemaakt om een prachtblog in elkaar te draaien.Hoe kan de lente mooier beginnen dan met zo'n zonovergoten dag?

Maar dochter stak daar een stokje voor, door een filmpje voor te stellen. Dus na het werk gewapend met een maaltijdsalade richting bios. De keuze viel op Drive Angry. Een amusante keuze bleek, en om meerdere redenen hebben we dubbel gelegen. Ten eerste was het een privé voorstelling. We zaten gezellig saampjes in de zaal. En dan blijkt ineens dat een maaltijdsalade in het pikkedonker eetklaar maken nog niet zo simpel is. Zakje saus was snel gevonden, maar toen we die allebei enthousiast in de salade uitgeknepen hadden kwam dochter er achter dat er ook nog *kaasjes* ( uiteraard in een zakje!) in zaten. Veel gelach en gekledder - wat een mazzel dat we maar met z'n tweetjes daar zaten- verder konden we eindelijk toehappen. Misssss er zat ook nog een zakje met croutons in! En dat alles bij een Pathé bioscoop waar je überhaupt niets te eten van buitenaf mag meenemen!!! Overigens nog even over de film. Geen hoogdravend verhaal ofzo, maar zeker een leuke film, veel humor, geen geijkte zwart/wit rolverdelning en een uitstekende cast mag ik wel zeggen. En eindelijk weer eens enthousiast over het 3D effect in de film. En omdat we zo vroeg gegaan waren, nog maar een film gekeken, I am number Four. Ook leuke film, met een groot potentieel voor vervolg. Wij wachten af.

Dinsdag:

De bijzondere maan was niet alleen 's nachts erg mooi, 's morgens vroeg op weg naar het werk hing hij ( weliswaar al afnemend) nog erg mooi boven de horizon. En dat in zacht roze kleurende lucht. Soms is het een genoegen vroeg op te staan. 's Avonds nog wel braaf gezwommen, en daarna lekker lui één van mijn favoriete series in bed gekeken, Desperate Housewife's

Woensdag:

Jeetje, nu moet ik even stevig denken.Omdat het op het werk op het ogenblik even niet zo lekker/leuk gaat had ik zelf al verzonnen een vroegertje te nemen, en één van mijn collega's kwam al met hetzelfde idee. Niet zij ook, maar dat ik maar eens lekker bijtijds naar huis moest verdwijnen. Heerlijk, zo'n lieve meedenkende collega. Vroegertje gebruikt door zalig poos op balkon in de zon te zitten lezen.

Donderdag:

Nog steeds overheerlijk weer, dus mezelf maar weer es voor lunchje in de stad uitgenodigd. Eerste jasloze terrasje van dit jaar, dat is wel een biertje waard!Daarna met dochter een stukje gaan scooteren om het heerlijke weer te vieren. Uiteindelijk in Dordrecht terecht gekomen, en maar toegegeven aan de kooplust die me plotsklaps overviel. Lief armbandje voor mezelf gekocht en wat andere half nodige/onnodige spulletjes gekocht. Daarna op groot plein op een bankje neergestreken.We waren uiteraard niet de enigen met dat idee, er werd ouderwets touwtje gesprongen, wat gevoetbald, kortom iedereen was lekker in de zon bezig. Dochter had haar poi's bij zich, en heeft daar lekker mee staan oefenen. Daardoor kwamen we in gesprek met een zeer aardige bejaarde dame ( dik 80!) We hebben genoten van een middagje in de zon! En aan het einde van de dag bleek mijn decolleté zelfs een beetje kleur te hebben gekregen!

Vrijdag:

Dochter had geen school, dus we hadden besloten maar weer eens een filmpje te pakken. Tja, en daar je met een Pathépas in heel Nederland terecht kunt eens gekeken of we niet naar een andere stad konden gaan. Lekker weer. dus twee vliegen in één klap zeg maar! En zo kwamen we in Breda terecht. Gaaf, voor de eerste keer over de Moerdijkbrug met de scooter! Wat bleek? In Breda was een filmfestival!
 
En daar zit je dan.... Een festival vol super culturele en hoogwaardige films, en waar gingen wij heen? Gnomeo en Julliet!!!

Jammer genoeg niet meer in de originele versie, maar de Nederlandse ( nou ja, half Belgisch!!), wat echter absoluut niet erg was. Wat een ontzettend geweldige film! Zoooo grappig. Echt een film waar je voor de kids heen gaat, maar als volwassene minstens, zo niet meer plezier aan hebt.

Weekend:

Druk druk druk.

Werken,



verjaardag,





klok uur terug



en dan ook nog een beetje vogelen.




Maar over dat laatste komt een apart blog.

En toen waren we ineens al weer twee dagen op weg in deze week.... Waar ook iets duidelijker werd waarom ik zo weinig energie had vorige week. Zondag begon het al met een lelijke keelpijn. Volle neus erbij, uiteaard net niet ziek genoeg (?!?!?!) om thuis te blijven. Gisteren zware werkdag, vanwege zeer lange, maar gelukkig wel interessante en productieve vergadering, dus vandaag maar besloten niet te gaan zwemmen. Volgende week weer, ik had nu belangrijkere zaken aan mijn hoofd...

Zoals bloggen bv!!!!

Tip van de dag: Niet laten versloffen 

1 opmerking:

  1. Lekker bijgelezen ... Maar ik hoop toch, dat je de klok een uur vooruit hebt gezet ;-) Doe rustig aan en jaag die verkoudheid op de vlucht ! Oja, gister Gooische Vrouwen gezien, geweldig !! Heb me suf gelachen ...

    BeantwoordenVerwijderen