vrijdag 11 maart 2011

Filmpje?

Vandaag dus met zussen naar de bios. Was bijna niet doorgegaan. het was maar goed dat zus belde met een : "Waar ben jij nou?"Want -jij- ( ikke dus) was nog thuis, in de veronderstelling dat ik nog wel een uurtje had voor ik weg moest. Niet duzzzz!!!!! Maar goed, gelijk op de scoot gesprongen en nog ruimmmmm op tijd voor de film ( ahem )

Zoals ik gisteren al schreef was het Rango geworden.Rango was leuk, maar niet zo leuk als verwacht. Wat mij betreft hadtie wat korter mogen zijn, misschien was hij dan wat vlotter en leuker geweest....

Nou had ik zoiets van- Er komt toch niemand thuis om te eten, dus ik kan best nog een filmpje pakken- , vandaar dat ik ook op de scoot was gekomen ipv gezellig met mijn zussen mee te rijden. Maar goed, zo gezegd, zo gedaan, en van de 14:50 Rango, ben ik gelijk doorgegaan naar de 16:40 The rite:



Absoluut goeie film, met geweldige effecten. Dat vonden twee dames voorin ook, waar ik eerlijk gezegd regelmatig nog meer van schrok dan van de film zelf. En gelukkig.... Het goede overwint!

Tja, en omdat ik er toch was, om 18:30 nog doorgestapt naar Hereafter:




Zonder twijfel de beste en mooiste film die ik vandaag gezien heb, en komt ook zeker in de top tien terecht. Echt super film. heel mooi en ontroerend en je zit er echt midden in. Ik zat dan wel alleen in de bios, maar kon het ene paar keer niet laten om toch hardop ( wel heel zachtjes hoor!) commentaar te geven. En ik was niet de enige. Tegen het einde van de film zei een man achterin de zaal ook duidelijk voor iedereen hoorbaar : "Zijn moeder!" Ik leg absoluut niet uit waarom hij dat zei, want deze film moet iedereen gewoon echt zelf gaan zien! Echt. Het verhaal is af! Lachmomenten, ontroering, en zelfs huizenhoog kippevel moment. hélémáál super!

Uiteraard had ik dochter van mijn biosperikelen op de hoogte gehouden. Zij zou met haar vriendje ook nog een film pakken, maar ja, die ging ineens niet mee, en - ik wil wel naar de film- luidde haar sms. Dus wat doe je dan als moeder. Je gaat gewoon naar nog een film.....

 Het is pizzamaffia geworden:



Niet onaardige film, maar niet lachen gieren brullen, zoals een paar mensen achter ons vonden. Ik vond dat soort momenten eigenlijk juist wat aan de trieste kant, maar ja, ik kijk dan ook anders naar films, dat is me inmiddels wel duidelijk. Ik denk dat ik met de pizza maffia nog eens in de herkansing ga met het boek.Die heb ik voor mijn e-reader

Tip van de dag: Ga naar Hereafter, echt waar, echt de moeite waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten