zondag 13 maart 2011

Sunny Boy

Vandaag mezelf de luxe gegund van iets wat ik meestal voor de zondag bewaar. De dag begonnen met een uitgebreidde B&B. Nee, geen Bed & Breakfast, mar een bad & Boek.Ik wilde zo graag Sunny Boy uitlezen, en een bad is dan de uitgelezen plek voor ij om dat te doen. Heerlijk! Spinnende kat op de badrand, steeds een beetje warm water bijtappen, en lezen maar!En inderdaad, mijn boek is nu uit.

In haar nawoord schrijft Annejet van der Zijl dat zij met de gedachte gespeeld heeft om er een historische roman van te maken, en eerlijk gezegd, en dat is natuurlijk heel persoonlijk, was mij dat liever geweest. Sonny Boy is zonder meer een indrukwekkend boek. Het geeft een stuk geschiedenis, van zowel Suriname als de WO II weer. Maar naar mijn gevoel ook niet meer dan dat. Het boek heeft mij niet tot tranen kunnen roeren. Zoals ik in mijn eerdere verslag al schreef, komen de personages voor mij  niet echt tot leven. Ik vind dat het boek soms zo snel in de tijd heen en weer springt dat de draad van het verhaal soms een beetje zoek raakt.En Sonny Boy zelf ? Tot op het eind blijft hij een bijrol in het boek spelen.

Uiteraard is dit mijn mening over het boek.Ik lees nou eenmaal graag verhalende boeken. Ik wil ook met nadruk zeggen dat het, zeker geschiedkundig, een goed boek is.Dus mij uiteindelijke oordeel: Een interessant boek! Wel wil ik nu zeker de film gaan zien. Langdradig of niet, misschien dat de personen dan meer voor mij gaan leven.

Tip van de dag: Lees ook eens een interessant boek

1 opmerking: