zaterdag 5 maart 2011

Lente?

Het lijkt er vandaag in de verste verte niet op. Grauwe grijze luchten buiten, en zelfs binnen wil het niet warm worden. Wat oostelijker in het land wil de zon geloof ik wel schijnen hoor,maar ja daar heb ik hier niet zo heel erg veel aan.Hoezo dan toch een blogje met de titel lente? Tja, misschien omdat er wat kriebelt? Overal om me heen heb ik toch echt al wel lenteverschijnselen mogen aanschouwen.

Vogeltjes die al weer het hoogste lied zingen. Mannenzwanen die zich aardig uitsloven er zo mooi mogelijk uit te zien, en iedere competitie met zekere bewegingen  en prachtige vleugels weg jagen
(foto geleend van internet....)
Eendjes en meerkoeten die aan dubbelzwemmen doen.Alle dieren  lijken overtuigd van een vroege lente.Zo was nicht al aangevlogen door een hommel en had ik die week daarvoor zelfs al een paar vleermuisjes zien vliegen. En die laatste zijn voor mij altijd teken dat het écht lente is, want die laten zich altijd het laatste van de lenteverschijnselen waarnemen.

Maar goed, voorlopig zit ik nog met ijskoude handjes, en kan ik me er ook nog niet op betrappen dat als ik naar buiten kijk dat ik een onbedwingbare neiging krijg om op mijn scooter te springen.

Maar in mijn hoofd kriebelt het wel..... Net als bij alle dieren die ik zojuist opgenoemd heb.....

Tip van de dag: Trek nog maar wat warms aan.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten