woensdag 19 januari 2011

Kleur

Gek is dat toch hè.Zo heb ik totaal geen inspiratie, en kan ik echt niet zien wat leuk is, wat me opfleurt, en zo huppelen mijn gedachten weer als ze ook maar half de kans krijgen. Ook daarover heb ik al eens geschreven. Dat ik wel eens zou willen dat ik wat gelijkmoediger was. Mijn downs kunnen zo laag zijn, dat ik er er echt bang van word. Dat ik deze keer echt nooit meer gelukkig word.... In zo'n MHA-periode lijkt niets mijn leven wat kleur te kunnen geven. Terwijl daar normaal gesproken maar zo ontzettend weinig voor nodig is bij mij.

En dan bedoel ik dat vandaag eigenlijk even letterlijk.Het zal de loggy-variant van mijn blog-lezers niet heel erg verbazen als ik zeg dat geel mijn lievelingskleur is. Maar dat is maar betrekkelijk, want wat is eigenlijk ene lievelingskleur? Wat kleding betreft is dat op het ogenblik paars ( mogguh Eucalypta!) , in zo'n beetje alle varianten. En verder zijn er vele kleuren waar ik van kan genieten. Zoals 's morgens vroeg. Die  kleur blauw van de nog net nachtelijke hemel, die net voor zonsopgang aan de kim al in een heel apart lichtblauw/wit verandert.
Zo'n intens onbeschrijfelijke, niet na te maken kleur blauw. Zo ongeveer als dit, maar deze is dan weer van de net na zonsondergang,dus die is toch weer net even anders. En bovendien is die kleur ook niet echt vast te leggen, die moet je zo af en toe gewoon beleven. Vanmorgen kon ik er weer helemaal in verdwijnen. Het is maar ene klein momentje, maar toch geeft zo'n kleur me dan op de één of andere manier een kracht waar ik de dag weer mee door kom


Of het oranje van zo'n intense zonsondergang, dat het wel lijkt of de hemel in brand staat.


Of met dat vleugje lila ertussen......




Maar er zijn natuurlijk veel meer mooie kleuren dan alleen prachtluchten!



Bv het wit van 6 kilo pure liefde.......





Of zwart dan, ietsje minder kilo's, maar net zoveel liefde





Het groen, dat uiteindelijk alles weer bedekt.....






Het prachtige paars van een distel......




Het geweldige geel van twee paardenbloemen.....






Of uitbundige rood van kweepeer bloesem....






En anders misschien wel het zachte roze van de ontluikende lente....



Maar nu ga ik op de zaken vooruitlopen, het is nog lang geen lente!

En dat is nou juist het leuke. Dit alles was om aan te tonen dat er, als ik mij goed voel, zo weinig voor nodig is om een dag leuk te maken. Zo heeft dit prachtige blauw van de ontwakende dag mijn dag letterlijk kleur gegeven.

Tip van de dag: Kleur je dag in

Geen opmerkingen:

Een reactie posten