dinsdag 18 januari 2011

Rust!

Een heel betrekkelijk woord met betrekking tot mijn gemoedsrust, of ehhh mijn bui. Nee, de rust heeft betrekking op mijn hormonen. Ze lijken me eventjes met rust te laten. Go figure, aanstaande vrijdag heb ik dé afspraak, en dan treed uiteraard gelijk het tandarts effect in werking ( je weet wel, geen kiespijn meer als het de tijd van de afspraak is )Maar goed, who cares, ik voel me weer eens ouderwets lekker in mijn vel. Mijn levenslustige, levensgenietende aard liet zich vandaag weer zien.

En hoe merk ik dat? Heel simpel. Vanmorgen toen ik door de wekker gewekt werd ( niet tof natuurlijk, ik ben meestal ff voor het aflopen wakker) hoorde ik het plenzen. Niet gewoon regenen, maar echt Yakkie bah!-regenen zeg maar. Pffff echt geen zin om op te staan natuurlijk dan, maar ja, ik werk, dus ik moet. Me maar in mijn regenbroek gehesen, en dat wil ook al wat zeggen, want met mijn scoot is dat alleen maar nodig bij serieuze regenval.

Dus, wat dat betreft toch alle makings voor niet echt een leuke dag zou je zeggen. Maar gelukkig werkt dat bij mij heel anders. Ik leef vooral in het NU. EN het leek er even op dat het de hele dag zo door zou gieten, laatste tijd wel vaker gebeurd... En toen collega mij meldde dat zij op buienradar had gezien dat het toch echt wel droog zou worden, werd ik al ietsje blijer. Bovendien sowieso blij, omdat regen altijd nog beter is dan sneeuw!

Goed, bij één van mijn klantjes een (gevraagde) scheve blik op de computer geworpen, en idd, zo tussen 9 en 10 zou er nog een aardige bui vallen, en dan zou het ergste wel over zijn. Kwam dat even goed uit, in die tijd zat ik weer bij een andere klant.En inderdaad. Ik heb vandaag meerdere keren een nat zadel gezien ( uit voorzorg droogdoekjes in mijn tas gepropt, ben wel blijmoedig, maar niet achterlijk  ) maar eigenlijk nauwelijks regen gehad.

Kijk, en dát is voor mij genieten! Bovendien heb ik weer uitzonderlijk lekker gewerkt, dus ook dat verhoogd de leukheid van het leven.

En weet je nou wat het leuke bij mij is. Als ik me zo lekker voel, en zo zit te genieten van eigenlijk *gewone* dingen, dat er ook hele bijzondere dingen gebeuren. Zo reed ik weer eens, zoals ik eigenlijk altijd doe over het fietspad door mijn  werkwijk. Ja, fietspad, er mogen gene scooters rijden...... Middenop stond de zwaan weer eens fietsers lastig te vallen, waaronder een paar opgeschoten knulletjes. Die willen vooral laten zien dat ze niet zo bang aangelegd zijn, dus één van die knulletjes spuugde naar/op de zwaan. Dus ik met mijn scoot en zachte hand de zwaan van het fietspad afgeloodst.Vóór er ongelukken zouden gebeuren, hetzij met de zwaan, hetzij met opgeschoten knulletjes. Ietsje verder gebaarde een meneer op de fiets naar mij dat ik even aan de kant moest....En die meneer had een erge mooie blauwe jas aan..... En dat zijn doorgaans dure meneren, want ze troggelen je eigenlijk altijd geld af. Veel geld, voor het rijden op een fietspad waar je niet hoort, al snel 60 euries, en daar komen dan ook nog eens 6 euro administratiekosten bij......

Tja, hard wegrijden maakt de zaak alleen maar erger, dus ik ben toch maar gewoon gestopt. Laat ik van deze agent nou eens wat anders krijgen dan een bekeuring... Nadat ik braaf mijn papieren had laten zien berispte hij me streng, en zei dat hij me er deze keer met een waarschuwing ( ja echt!!!!!!) vanaf liet komen. " U heeft de zwaan ook zo netjes van het fietspad geleid " zei hij nog. Slijm, slijm, " Ja anders raken er straks kinderen gewond of zo"  zei ik nog poeslief  Ik kreeg er ook nog een ferme handdruk bij....
Ze bestaan dus toch nog, de ouderwetse echte politiemannen!!!!

Tip van de dag: Hou je aan de regels, stukken goedkoper, want echte ouderwetse politieagenten zie je niet zo heel erg vaak hoor 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten