zaterdag 1 januari 2011

1-1-'11

Als nummertjes freak spreekt dit me natuurlijk enorm aan, dus daar ben ik (eindelijk) weer.Eerst nog wat losse eindjes van vorig jaar.....

Tweede kerstdag: Een heerlijke dag. Het zonnetje scheen zo lekker, dat zelfs mijn moeder mee *gewandeld* is naar mijn zus. Bepakt en bezakt met haar en onze cadeautjes. Even genieten wan een zonnige witte kerst. En we waren niet de enige.
Gezellig een praatje maken onderweg, het beloofde: "We komen eraan" duurde iets langer dan we voorzien hadden, maar wat was het genieten in ons *bos*

En in deze barre tijden wordt ook aan onze gevederde vriendjes gedacht. Zodra ze tasjes zijn ze er als de *kippen* bij, al bleek deze dame een vaste voerster te zijn .
Eenmaal bij zus en zwager hebben we een heerlijke tweede kerstdag gehad. 's Middags eerst gezellig een spelletje, en daarna het overheerlijke kerstdiner van mijn amateurmaarzeerprofessionelechefkokzwager.
 De tweede kerstdag was duidelijk een succes.

Mijn weekje vakantie minder. Kijk alleen maar naar mijn blog. Tot heel weinig gekomen. Ik wilde dinsdag een film-marathon houden. Het vroeg mijn bedje uitkomen lukte al niet zo goed, dus de vroegste film verviel al. En er wilden overduidelijk meer mensen naar de film, dus van de zes films op mijn lijstje ( die ik sowieso niet in één dag had gered ) is het er maar één geworden. Narnia. Ge-wel-dig!!! Wat een mooie film. Weer eens een 3D film, en deze was weer meer dan de moeite waard. Het sprookjesgenre doet het wat mij betreft erg goed als 3D. Waar de actiefilms van mij gewoon mogen blijven, zijn de sprookjesachtige en tekenfilms vaak wel een succes in 3D.Rapunzel, die ik ook erg graag in de bios en in de originele ( Engelse) versie wilde zien, heb ik maar verschoven ( en gereserveerd) naar de donderdag. Beide absoluut de moeite waard, en bij Rapunzel hebben we weer heerlijk zitten lachen. Disney verrast toch iedere keer weer, met net even die twist aan de oude sprookjes om ze ook voor volwassenen vreselijk leuk te maken.

Oud jaar hebben we heel rustig gevierd. We zijn dochter en ik. Dochter voelde zich erg zielig. Ze had een feestavond met MNL gepland, maar daar stak een keelontsteking een stokje voor. 's Morgens toch nog maar even naar de dokter gestuurd, omdat ze donderdag toch wat koortsig was, en idd, ze kwam met kuur en puf terug. Ik had sowieso geen plannen voor wilde feesten, want ik moest vandaag werken. Een heerlijke berg films gehuurd, wat oliebollen en flappen gehaald, en ik geloof dat we om half één al in bed lagen. Uiteraard knalde het nog lang na, maar ik heb toch nog wel heel aardig geslapen.

Gisteren heb ik me op de valreep van het jaar nog verwend met een nieuwe mp3speler. Oude vertoonde wat kuren, en dochter was erg tevreden met haar nieuwe exemplaar. Laat ik mazzel hebben. Zij had een 4gyg exemplaar gekocht,maar die waren er ineens niet meer. Maar voor een luttele 5 euroes meer was er wel zo'n zelfde apparaatje, maar dan 8 gyg. Wauwwww, wat een hoop... Hmmm valt een beeeetje tegen. Of zou ik gewoon zoveel mooie muziek hebben?!?!?! Nee zonder dollen, ik ben er zooooo blij mee! Hij is heel makkelijk te bedienen, zelfs voor een oud $#@$ ( <--- censuur) als ik .

En dan 1-1-'11..... Gewerkt vandaag. Wat zag ik er tegenop. Niks uitgerust in de vakantie. Wel niks gedaan, maar voelde me geen spat beter. Maar het werken was heerlijk. Bijna alle gladdigheid verdwenen Weer heerlijk op mijn scootertje door de wijk scheuren. En wat een zalig weer. Het leek wel lente!

2011.... Nieuw jaar, nieuwe kansen zoals mijn zus schreef. Ik ga ervoor. Een mooi jaar om oude rotzooi op te ruimen, muizenissen uit het hoofd te jagen, realiteit aan te gaan. Wat heb ik, wat kan ik ermee, hoe moet ik ermee omgaan..... Allerlei vragen waar ik binnenkort een antwoord op hoop te krijgen. Of in iedergeval dit jaar dan .

Tip van de dag:  Tel wat je hebt.......( en dan vooral je zegeningen eigenlijk )

2 opmerkingen:

  1. Pfff .. blij weer een blogje te lezen ;-) En ik voel aan mijn water dat dit een goed jaar voor je gaat worden ! En zo niet, dan voorzie ik dat je daar ook prima mee om kunt gaan, echt waar. Leg de lat niet te hoog, en vooral niet teveel druk op je schouders, dan gaat het helemaal goedkomen. Enne .... mag ik ajb die geweldige foto van mams in het groot ? Echt heel leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zat al te wachten op de kerst blog!
    Jeeeej wat goed dat je de cd hebt :D ik wil hem zo graag hebben! En op iTunes (volgens de site) is hij 10 euro.. dat is niet eens zo duur, maar dat lukt dus niet. En de cd is 20 euro, en dat vind ik dan net iets te duur :P.

    BeantwoordenVerwijderen