zondag 30 januari 2011

Memories

Soms,word je er ineens door overvallen. Herinneringen. En dat vind ik dan weer zo grappig, ik blijk niet de enige te zijn. Vanmorgen toen ik naar mijn eerste klant reed mistte het ineens ontzettend. Ja, ik weet het, het was nog erg vroeg, maar het was zo'n ouderwetse in en in koude zondag(morgen) En ineens werd ik dus overvallen. Door die herinneringen dus hè, geen nare mannen ofzo gelukkig.

Ik kreeg ineens beelden uit het verleden door. Ook zo'n echte koude winterse dag. Gek genoeg komen die dus niet boven bij (centi)meters sneeuw, maar bij koude mistige zondagen. Wandelingetje in het (Kralingse) bos, maar vooral. 's middags lekker warm in huis, en jaaaa joepie, de vlizotrap ging naar beneden en we mochten op zolder spelen. Nou ja, vliering dan. Lekker warm, wat lekkers mee en dan heerlijk lui lezen op de matrassen. Naar mijn idee lagen er stapels Suske en Wiske's en Donald Duckies. En daar heb ik ook het grote Alleen op deWereld-boek ( volgens mij wassie van lectu(d)rama )uitgelezen. Een paar oude sinaasappelkistjes rechtop als boekenkastjes, die oude matrassen ervoor... En dan alle interessante spullen ( lees oude zooi...) die er lagen. Heerlijk, ik vond het altijd een feest als we daar mochten spelen!

En dan 's middags luisterde mijn vader naar langs de lijn, met Theo Koomen. Ja, deze ijskoude mistige zondag bracht dat ineens allemaal even boven.

En wat bedoel ik nou met dat ik niet de enige ben? Een aantal van mijn klanten hadden blijkbaar ook een sentimentele bui, en gingen spontaan oude herinneringen ophalen. Ik had ze deze keer echt niet eens aangemoedigd! Ik denk dat het gewoon aan vandaag lag!

Enne, als ik nog eens sentimenteel word...Daar hoort dit nummer voor mij bij....
Tip van de dag: Haal ook eens herinneringen op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten